۱۴۰۰ بهمن ۸, جمعه

نماینده ایرانشهر: برای خرید نان ۱۰ هزار تومانی باید پارتی داشت

ایرانشهرایرانشهر
خبرگزاری تسنیم تصاویری از نانوایی‌های خلوت در ایرانشهر منتشر کرده است

عبدالناصر درخشان، نماینده ایرانشهر در مجلس ایران گفته است "در ایرانشهر مردم بایستی پارتی داشته باشند تا بتوانند نان از نانوایی خریداری کنند؛ قیمت یک عدد نان به ۱۰ هزار تومان رسیده است و صف‌های طولانی را در نانوایی‌ها شاهد هستیم."

به گفته آقای درخشان، شرکت‌های حمل و نقل به خاطر افزایش هزینه حمل و نقل، از آوردن آرد به حوزه انتخابیه او خودداری ‌می‌کنند. او افزوده است که "عدم مدیریت در مجموعه‌های محلی و منطقه‌ای هم مزید بر علت شده است."

نماینده ایرانشهر از دولت خواسته به این موضوع توجه جدی کند و یادآور شده است که " نان کمترین نیاز و تغذیه هر فردی است و این عادلانه نیست که مردم از حداقل خوراک هم محروم باشند."

تورم شدید در ایران به خصوص بر بهای اقلام اساسی مانند مواد غذایی و مسکن شهرهای بزرگ تاثیر بیشتری گذاشته و حتی در رسانه‌های داخلی گزارش‌هایی از ناتوانی خانوارهای کم‌درآمد در برخورداری از مواد غذایی کافی و لازم برای تغذیه مناسب منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی شعبانی فرماندار ایرانشهر، اظهارات نماینده این شهر را مردود دانسته و گفته است اگر کسی تصویری یا فیلمی مستند از صف‌ طولانی در برابرنانوایی‌های ایرانشهر دارد به او نشان دهد.

او گفته است که قیمت نان دو هزار و پانصد تا چهار هزار تومان است و افزوده است با برداشتن عکس از خیابان‌های ایرانشهر دریافته که "یک گروه از افراد می‌خواستند با رفتن در صف‌های نان و تهیه تصاویر برای هدفی خاص، اینطور وانمود کنند که صف‌های نان شلوغ شده است."

او در مورد هویت و هدف خاص این افراد توضیحی نداده است. خبرگزاری تسنیم تصاویری از نانوایی‌های ایرانشهر را با معدود مشتری منتشر کرده است.