واکنش شمخانی و امیرعبداللهیان به مذاکره با آمریکا؛ 'هیاهو برای هیچ است'

UK

منبع تصویر، Reuters

واکنش اصولگرایان به سخنان دو مقام ارشد ایران درباره مذاکره مستقیم ایران و آمریکا ادامه دارد و سایت "نورنیوز" نزدیک به دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران می‌گوید اعتراض‌ها به سخنان علی شمخانی و وزیر خارجه ،"هیاهو برای هیچ" است.

روز دوشنبه حسین امیرعبداللهیان در همایش ملی ایران و همسایگان گفته بود که مقام‌های آمریکایی "خواهان سطحی از مذاکره مستقیم" با ایران هستند و برای "یک توافق خوب با تضمین بالا" اگر نیاز به سطحی از گفت‌گو با آمریکایی‌ها باشد؛ این موضوع را "نادیده نخواهیم گرفت".

همچنین علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز روز سه‌شنبه در توئیتی از حرف‌های آقای امیرعبداللیهان حمایت کرد و نوشت تا کنون با هیئت آمریکایی با مبادله نوشتار غیررسمی در ارتباط بوده و "این روش ارتباطی تنها زمانی با روش‌های دیگر جایگزین می‌شود که توافق خوب در دسترس باشد".

روزنامه کیهان روز چهارشنبه، یادداشت تیتر نخست روزنامه را به همین موضوع اختصاص داد و حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه نیز در مطلبی با عنوان "برادرانه با برادرانمان امیرعبداللهیان و شمخانی" انتقادات تندی علیه این دو مقام داشت و نوشت نیازی به مذاکره مستقیم با آمریکا نیست و از آنها خواست " اظهارات نسنجیده خود را تصحیح کنید".

امروز روزنامه کیهان در تائید مندرجات روز گذشته‌اش، تیتر نخست روزنامه را به نقل قولی از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اختصاص داد که گفته "در این برهه زمانی به مذاکره مستقیم با ایران احتیاج داریم" و در مطلب دیگری خبر داد که علی شمخانی با روزنامه کیهان تماس گرفته و تاکید داشته "هرگز موافق مذاکره مستقیم ایران و آمریکا نبوده و نیستم".

امروز سایت "نورنیوز" نیز مطلبی با عنوان "هیاهو برای هیچ" نوشت از سخنان وزیر خارجه و دبیر شورای عالی امنیت ملی "سوءبرداشت" شده و هدف ایران صرفا دستیابی به "یک توافق خوب" است.

محمد سرافراز، رئیس پیشین تلویزیون ایران در واکنش به این اظهارات در توئیتر گفت ترامپ حدود چهار سال پیش به امید یک "توافق خوب" از برجام خارج شد و حالا دولت ایران به دنبال یک "توافق خوب" است.