۱۴۰۱ دی ۱۰, شنبه

ویتنام دومین اقتصاد دیجیتال

در جنوب شرق آسیا می شود

 
 
 

 

 

استراتژی دولت ویتنام برای صادرات و واردات که اخیرا منتشر شده  نشان می دهد این کشور دستیابی به میانگین رشد 6 الی 7 درصدی در دوره 30—2021 را برای صادرات هدف گذاری کرده است. بنا بر آمارهای ارائه شده از سوی اداره کل آمار ویتنام، حجم مبادلات تجاری ویتنام در 3 ماهه نخست سال جاری بالغ بر 176.35 میلیارد دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 14.37% افزایش دارد. میزان صادرات و واردات ویتنام در مدت مذکور به ترتیب بالغ بر 88.58 میلیارد دلار و 87.77 میلیارد دلار اعلام شده است که به ترتیب 12.9% و 15.9% افزایش نشان می دهند. آمریکا بزرگترین بازار صادرات ویتنام در 3 ماهه نخست 2022 بوده است. میزان صادرات ویتنام به آمریکا، آ.سه.آن، کره جنوبی و ژاپن در 3 ماهه نخست سال جاری به ترتیب بالغ بر 11.21 میلیارد دلار، 8.1 میلیارد دلار، 6.26 میلیارد دلار و 5.4 میلیارد دلار اعلام شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 16.3%، 19.9%، 21% و 10.6% افزایش دارند. پیش بینی می‌شود که حجم مبادلات تجاری ویتنام در سال جاری به 700 میلیارد دلار برسد.

اداره سرمایه گذاری خارجی ویتنام اعلام کرد که در 4 ماهه نخست سالی که تمام شد بالغ بر 10.8 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در ویتنام به ثبت رسیده است.

در سمیناری که در پایتخت "هو شی مین" برگزار شد پیش بینی شد که ویتنام به دومین اقتصاد دیجیتال بزرگ جنوب شرق آسیا در سال 2025 تبدیل خواهد شد.