آمریکا میگوید برای کاهش اهرمهای فشار ایران برخی پایگاههایش را زیر زمین میبرد
سفیر آمریکا در سازمان ملل میگوید که ایالات متحده و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تدابیری در دست دارند تا اهرمهای فشار ایران را تضعیف کنند، از توسعه خط لوله نفت گرفته تا جابهجایی یا زیر زمین بردن پایگاههای آمریکا. مایک والتز گفت به صلاح ایران است راه حل دیپلماتیک را بپذیرد. در همین حال، ایران درگیریهای جدید با آمریکا را به مداخله در مدیریتش بر تنگه هرمز نسبت داده است. عباس عراقچی، وزیر خارجه جمهوری اسلامی، در سفرش به عراق گفت که بازگشایی کامل تنگه هرمز طبق تفاهمنامه با آمریکا، «صرفاً» بر عهده تهران است و هرگونه مداخله باعث اخلال در این روند و تشدید تنش میشود..
لینک خبر
لینک خبر
