۱۴۰۵ تیر ۶, شنبه

 غربگرایان ج. اسلامی میخواهند

تنکه هرمز را تقدیم کننده به امریکا

اگر خروجی مذاکرات و تفاهم با امریکا بیرون آمدن تنگه هرمز از چنگ ایران بشود، آنگاه می توان گفت که حتی اگرتحریم های ایران کاهش یابد و بخشی از پولهای ایران هم مسترد گردد، کلاه بزرگی بر سر ایران رفته است. امریکا می کوشد با تبلیغ حاکمیت کشورهای حاشیه خلیج فارس بر این منطقه، شورائی را که قرار است به ابتکار عربستان سعودی با شرکت ایران و با هدف مدیریت خلیج فارس تشکیل شود را در همین جهت، یعنی بیرون آوردن تنگه هرمز از چنگ ایران منحرف کند. از حضور در این شورائی نباید بیم داشت، اما دستگاه ضعیف و غرب زده دیپلماسی ایران قادر به حضور قدرتمند در این نوع جلسات نیست. این دستگاه باید دگرگون شود. همچنان که مدیریت صدا و سیما باید دگرگون شود.
مطابق یادداشت تفاهم ایران و امریکا، عبور کشتی ها از تنگه هرمز تنها 60 روز رایگان خواهد بود و پس از آن قرار است یک سیستم خدماتب میان ایران و عمان بوجود آید که دریافت هزینه خدمات از کشتی‌های عبوری بخش مهم آنست. کشور عمان این طرح را به ظاهر پذیرفته اما همزمان با این پذیر با فشار امریکا یک کریدور جنوبی برای عبور از تنگه را می خواهد باز کند که این خود یعنی خاتمه سلطه ایران بر تنگه هرمز.
سپاه پاسداران رسما و بدرستی اعلام کرده که ورود به تنگه و خروج از آن باید از مسیر شمال و جنوب جزیره لارک انجام شود و هیچ مسیر دیگری پذیرفته نیست و تنگه هرمز بار دیگر بسته خواهد شد.