۱۴۰۱ بهمن ۲۹, شنبه

 به روزشده در 3:20

پخش برنامه‌های ایران‌اینترنشنال در پی «تهدیدات امنیتی» از لندن به واشنگتن منتقل شد

IR

تلویزیون ایران‌اینترنشنال در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که «برای حفظ امنیت روزنامه‌نگاران و همکاران خود، پخش برنامه‌های این شبکه را از شامگاه جمعه از لندن متوقف و همه بولتن‌های خبری ۲۴ ساعته خود را به واشنگتن‌» منتقل می‌کند.

در این اطلاعیه که در وبسایت ایران اینترنشنال منتشر شده، گفته شده «این تصمیم در پی دریافت هشدارهایی صورت گرفت که پلیس متروپولیتن لندن، درباره وجود تهدیدهای جدی و فوری نسبت به امنیت روزنامه‌نگاران ایرانی شاغل در این رسانه، به مدیران ایران‌اینترنشنال منتقل کرده است».

در آخرین مورد از تهدیدها علیه ایران‌اینترنشنال، پلیس متروپولیتن لندن دوشنبه گذشته در بیانیه‌ای از بازداشت و اعلام جرم علیه یک تبعه اتریش با اتهام «تلاش برای انجام جرایم مرتبط با عملیات تروریستی علیه ساختمان ایران‌اینترنشنال» خبر داد.

تهدیدهای امنیتی جمهوری اسلامی پیش از این هم علیه رسانه‌های فارسی‌زبان در بریتانیا مطرح خبرساز شده است.

چند روز پیش رئیس پلیس ضد تروریسم بریتانیا اعلام کرد «حکومت ایران دست‌کم ۱۵ بار برای ربودن یا حتی کشتن شهروندان بریتانیایی یا افراد مستقر در این کشور تلاش کرده است».

سه سال پیش و در پی اعتراضات آبان‌ ماه ۱۳۹۸، اتحادیه روزنامه‌نگاران بریتانیا در بیانیه‌ای برای محکومیت تهدید علیه کارکنان شبکه‌ ایران‌اینترنشنال و بخش فارسی بی‌بی‌سی، از حکومت ایران خواست کارزار آزار و اذیت روزنامه‌نگاران ایرانی را متوقف کند.