۱۴۰۱ بهمن ۲۹, شنبه

 قریب به نیم قرن دسته گل حضرت امام خمینی به سبزه نیز آراسته و آراسته تر شد:                                                                                                                                 گزارش ایلنا از اجاره خانه‌های نجومی در شمال تهران

IR

ILNACopyright: ILNA

خبرگزاری ایلنا در گزارشی از بالا رفتن اجاره خانه در شمال تهران منتشر کرده وگفته برای اجاره کردن یک خانه با امکانات کامل در مناطقی مانند فرشته، فرمانیه، الهیه، ولنجک، فرمانیه، اقدسیه و نیاوران باید بیش از یک میلیارد تومان به عنوان رهن یا «پول پیش» به علاوه ماهانه ۸ تا بیش از ۳۰۰میلیون تومان نیز پرداخت شود.  البته با پول کاه شده امروز ایران یک میلیارد صد میلیون و سیصد میلیون اجاره هم همان سی میلیون است که برای فرشته و فرمانیه این مناطق اشراف ندیده نو کیسه حکم بهشت اسلامی دارد!


خبرگزاری ایلنا جدولی از مساحت خانه، تعداد اتاق‌ها و متراژ خانه در مناطق متختلف تهران منتشر کرده و گفته در شش ماه دوم امسال شاهد افزایش قیمت مسکن در تهران بوده‌ایم.


در این گزارش گقته شده افزایش بیش از چهل درصدی نرخ دلار تنها در دو ماه از پنج ماه نیمه دوم سال، باعث رشد قیمت مسکن شد به طوری که طبق گفته عضو اتحادیه مشاوران املاک تهران قیمت مسکن هم‌جهت با نرخ دلار روزانه افزایش پیدا می‌کند و یکی از عوامل مهم در نرخ اجاره، بهای ملک است.


همچنین گفته شده از این رو با افزایش ارزش ملک، اجاره آن ملک هم بالا می رود. از سوی دیگر با رشد نرخ تورم، موجران و مالکان برای افزایش درآمد به نرخ اجاره متوسل می‌شوند تا بتوانند هزینه‌های ناشی از افزایش نرخ تورم را پوشش دهند.