۱۴۰۱ اسفند ۹, سه‌شنبه

 

آمریکا، وزیر خارجه ایران را به «دروغ‌گویی» درباره مذاکرات برجام متهم کرد

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

منبع تصویر،GETTY IMAGES

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، درباره اظهارات حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، مبنی بر آمادگی آمریکا برای ازسرگیری مذاکرات هسته ای گفته است که «فقط مقامات ایرانی می‌توانند بگویند که چرا به گفتن این دروغ‌ها ادامه می‌دهند».

آقای پرایس همچنین افزوده است که مذاکرات احیای برجام ماه‌هاست در دستور کار نبوده و آمریکا هیچ پیامی به ایران نداده است.

او همچنین گفت که نمی تواند در مورد اینکه چرا مقامات ایرانی «ممکن است در تلاش برای فریب بقیه جهان باشند» صحبت کند و این نکته بهتراست از آنها پرسیده شود.

آقای پرایس ادعای مقامات ایران را رد کرد و گفت «مقامات ایران می توانند هر چقدر بخواهند حرف خود را تکرار کنند، اما این تکرار، واقعیت موجود را تغییر نمی‌دهد.»

آقای امیرعبداللهیان سه‌شنبه شب (دوم اسفند) به دعوت رسمی فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق، در رأس هیأتی عازم بغداد شده بود. او در گفتگوی اختصاصی با شبکه العالم گفته بود همتای عراقی اش پس از بازگشت از واشنگتن حامل پیامی از طرف آمریکا به ایران بوده است. این مقام دولت ایران اشاره‌ای به محتوای «پیام» آمریکایی‌ها نکرد، فقط گفت که «تصور می‌کنم اگر طرف آمریکایی در چارچوب پیامی که ارسال کرده واقع‌بینانه برخورد کند و اظهارات رسانه‌ای ریاکارانه قبلی را تکرار نکند، ما فاصله زیادی با توافق نخواهیم داشت.»