۱۴۰۱ بهمن ۲۹, شنبه

 خیرخواهی از این بیشتر!                                                                                                           انگلیس: تنها در یک صورت به اوکراین جنگنده می‌دهیم

انگلیس: تنها در یک صورت به اوکراین جنگنده می‌دهیم

وزیر دفاع انگلیس می گوید کشورهای غربی توافق نظر دارند که تنها در صورت پایان جنگ در اوکراین، جنگنده در اختیار این کشور قرار دهند.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزیر دفاع انگلیس زمان دسترسی ارتش اوکراین به جنگنده های پیشرفته را اعلام کرد.


«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس روز شنبه درمصاحبه ای با یک هفته نامه آلمان اعلام کرد که اوکراین تنها پس از پایان جنگ در این کشور، می تواند جت های جنگنده پیشرفته ای از جمله «یوروفایتر تایفون» را دریافت کند.


وزیر دفاع انگلیس در این باره متذکر شد که دست کم در حال حاضر و مطمئناً در شش ماه آینده نباید انتظار تحویل سریع جت های جنگنده را به اوکراین داشت.


والاس، در خصوص تعلل غرب برای ارسال جنگنده به اوکراین، گفت تا هر کشوری هواپیماهای جنگنده خود را به اوکراین بفرستد، زمان زیادی می برد.


وزیر دفاع انگلیس یادآور شد که این مسئله در مورد جنگنده های مدرن از جمله یوروفایتر تایفون که تنها پس از پایان درگیری به اوکراین ارسال می شود، بیشتر صدق می کند. والاس تاکید کرد که شرکای غربی درباره ارسال جنگنده به اوکراین توافق نظر دارند.


جنگنده های یوروفایتر تایفون یک جنگنده چندمنظوره اروپایی نسل چهارم است که از سوی کنسرسیومی متشکل از شرکت های انگلیسی، آلمانی، اسپانیایی و ایتالیایی طراحی و در سال ۲۰۰۳ وارد فازعملیاتی شد.


کد خبر 5712110