۱۴۰۳ شهریور ۳۰, جمعه

 

ترامپ می‌گوید درصورت شکست او در انتخابات، یهودی‌ها تاحدی مقصر خواهند بود

دونالد ترامپ در جریان صحبت در نشست ملی شورای اسرائیل-آمریکا، گفت که اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری پنجم نوامبر به کاملا هریس ببازد، یهودی‌های آمریکا مقصر این نتیجه خواهند بود. ترامپ باری دیگر ادعا کرد که درصورت پیروزی هریس، اسرائیل در مدت دو سال، ازبین خواهد رفت.

دونالد ترامپ درجریان یکی از کارزارهای انتخاباتی خود در لاس‌وگاس. ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۴
دونالد ترامپ درجریان یکی از کارزارهای انتخاباتی خود در لاس‌وگاس. ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۴ AP - John Locher

 

در نشست ملی شورای اسرائیل-آمریکا که پنج‌شنبه ۱۹ سپتامبر برگزار شده بود، ترامپ به پیشینه حمایت یهودی‌های آمریکا از حزب دموکرات‌ها اشاره کرد و گفت که در انتخابات پیش‌رو، «اگر من پیروز نشوم،‌ مردم یهودی با این نتیجه بسیار ربط خواهند داشت.»

دونالد ترامپ که در انتخابات پیش‌رو، به نمایندگی از حزب جمهوری‌خواهان وارد رقابت شده است، با اشاره به نتیجه یک بررسی تازه که نشان می‌دهد ۶۰ درصد یهودی‌های آمریکا در انتخابات پیش‌رو، از کاملا هریس حمایت خواهند کرد، در جمع حاضران گفت که «۶۰ درصد مردم به دشمن رای می‌دهند. به باور من، اسرائیل در مدت دو سال دیگر وجود نخواهد داشت.»

ترامپ درحالی ادعای نابودی اسرائیل درصورت پیروزی کاملا هریس را مطرح می‌کند که پیش از این، هریس بارها حمایت خود از اسرائیل و تضمین امنیت این کشور را اعلام کرده است.

تیم انتخاباتی ترامپ، دستیابی به حمایت و رای یهودی‌های آمریکا در ایالت‌های کلیدی و سرنوشت‌ساز را در اولویت قرار داده‌ است.

به عنوان مثال، در ایالت پنسیلوانیا که برای تغییر نتیجه انتخابات بسیار سرنوشت‌ساز است، بیش از ۴۰ هزار یهودی زندگی می‌کنند. در انتخابات ۲۰۲۰، جوبایدن در این ایالت، با اختلاف ۸۱ هزار رای، توانسته بود تا ترامپ را شکست دهد.

منبع: رویترز

 

بدهی ملی بریتانیا با تولید ناخالص داخلی این کشور برابر شد

میزان بدهی بریتانیا به ١٠٠ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور رسیده است که بالاترین سطح از دهه ٦‬٠ میلادی به این سو به حساب می‌آید. این امر نشان دهنده چالشی است که ریچل ریوز، صدراعظم بریتانیا، برای تنظیم بودجه سال آینده با آن مواجه است.

اقتصاددانان هشدار داده‌اند که اقداماتی که به اعتماد مصرف کننده ضربه می‌زند می‌تواند به رشد و بازار کار کشور آسیب برساند.
اقتصاددانان هشدار داده‌اند که اقداماتی که به اعتماد مصرف کننده ضربه می‌زند می‌تواند به رشد و بازار کار کشور آسیب برساند. AP - Nam Y. Huh

بنا بر اعلام دفتر اجرایی اداره آمار بریتانیا، انباشت بدهی ملی این کشور در سال منتهی به اوت ۲۰۲۴، با ٤‬,٣‬ واحد افزایش، به ١٠٠درصد تولید ناخالص داخلی سالانه این کشور -معادل با مجموع ارزش نهایی همه محصولات تولید شده طی این سال در بریتانیا- رسیده است.

استقراض دولت بریتانیا -تفاوت بین مخارج و درآمد بخش دولتی- در این مدت با ٣‬,٣‬ میلیارد پوند افزایش نسبت به ماه مشابه سال قبل، به ١٣‬,٧ میلیارد پوند رسیده است.

دارن جونز، وزیر ارشد خزانه داری بریتانیا، می‌گوید که این ارقام نشان دهنده وضعیت چالش برانگیز مالیه عمومی است که از زمان مدیریت محافظه کاران به جای مانده و حزب کارگر را مجبور به اتخاذ "تصمیمات سخت" برای بازسازی اقتصاد می‌کند.

داده‌های اداره آمار بریتانیا در حالی منتشر می‌شود که فشار فزاینده بر دولت این کشور جهت کند کردن روند افزایش مالیات و همچنین کاهش هزینه‌های پیش بینی شده در بودجه سال آینده این کشور که قرار است آخر اکتبر ارائه شود، ادامه دارد.

کی‌یر استارمر، نخست‌وزیر بریتانیا، پیش از این محافظه کاران را به خاطر به جا گذاشتن یک "سیاهچاله ٢٢ میلیارد پوندی" در مالیه عمومی سرزنش کرده و به مردم کشورش گفته بود که انتظار تصمیم‌های "دردناک" اقتصادی را داشته باشند.

ریچل ریوز، صدراعظم بریتانیا، در ماه اوت اعلام کرد که در راستای نخستین مرحله از طرح کاهش استقراض دولت، بخشی از اصلاحات پیش بینی شده برای خدمات درمانی، سرمایه گذاری برای توسعه بیمارستانها و راه آهن و همچنین یارانه سوخت زمستانی برای اکثر بازنشستگان را لغو می‌کند.

اقتصاددانان هشدار داده‌اند که اقداماتی که به اعتماد مصرف کننده ضربه می‌زند می‌تواند به رشد و بازار کار کشور آسیب برساند.

پلی لیست شما خالی است

پادکست‌های ما را ببینید