۱۴۰۳ مهر ۲, دوشنبه

 

جنایت نشانه ترس است و مقاومت نشانه شهامت

پرواز موشک ها بر فراز

مهم ترین بندر تجاری اسرائیل

 
 

  

حیفا مهم ترین بندر تجاری اسرائیل است که مهم ترین تاسیسات نظامی اسرائیل نیز در آن مستقر است. حزب الله لبنان تاکنون از حمله مستقیم به این بندر، به دلائلی که نا معلوم است، حمله نمی کرد اما با وسعت گرفتن بمباران لبنان توسط اسرائیل، این حمله آغاز شد و با قدرت هم آغاز شد. سیل موشک های حزب الله حیفا را نشانه گرفت و بسیاری از آنها گنبد آهنین اسرائیل را توانستند پشت سر بگذارند و در  اهداف تعیین شده در حیفا فرو آیند. در جریان این حملات مجتمع صنایع نظامی رافائل در شمال حیفا و ده‌ها مراکز دیگر هدف قرار گرفت. گفته می شود که هنوز حزب الله از همه توان موشکی خود استفاده نکرده که شاید پس از همآهنگی با یمن و نیروهای مقاومت عراق، همگی به صورت یکپارچه وارد عمل شوند و همگی از تمام توان موشکی وحتی پهپادی خود استفاده کنند.

البته اسرائیل هم بیکار نیست و به بمباران لبنان ادامه میدهد و شمار قربانیان غیز نظامی و نظامی این بمباران ها کم نیست. جنگ است و پاسخ هر "های"، "هوی" است. اگرچه "های" قوی تر باشد و هوی مصمم تر!

فیلم مربوط به پرواز موشک های حزب الله در آسمان حیفا و شلیک پدافند های اسرائیل به سوی آنهاست. تجربه تاریخی نشان داد که اسرائیل تنها زبان زور می فهمد و تمام شهامت نظامیانش تا زمانی است که برتری نظامی و سلاحی دارند. در جنایت همانقدر شهامت دارند که حزب الله و یمن و بقیه در عزم مقاومت. همیشه تاریخ، جنایت محصول ترس است و اسرائیل در این زمینه نمونه!