۱۴۰۳ مهر ۳, سه‌شنبه

 عنوان اول پیک نت 4 مهر

پس از 45 سال

یک سخنگو و سخن دان

سکان سخنگوئی را بدست گرفت

در تمام طول عمر جمهوری اسلامی، هیچیک از سخنگویان دولت، وزارت خارجه و دیگر وزارتخانه ها و نهاد، نه سخنران بودند و نه صاحب اطلاعاتی که با بیان آن جلب نظر خبرنگاران و مردم را بکنند. از جمله سخنگوی کنونی وزارت خارجه "کنعانی". گویا قرار بود یک زن وارد این میدان شده و این حفره را پر کند. خانم مهاجرانی دارای این ویژگی است. هم سخنران قابلی است و هم صاحب اطلاعات سیاسی و ادبی (سخنرانی بدون یاداشت او در جمع هنرمندان سینما که جا به جا با ابیاتی از حافظ و مولانا همراه بود، این را نشان داد) و از آن مهم تر این که جسارت بیان برخی خبرها را دارد. او روی گذشته نخستین کنفرانس خبری خود را برگزار کرد. او در این کنفرانس خبری درباره شکستن قفلFATF گفت که دولت در هماهنگی با مجمع تشخیص مصلحت در حال چانه زنی برای رسیدن به تفاهم بر سر قبول آن است. تفاهمی که می تواند بخشی از مشکلات ناشی از تحریم ها و بلوکه شدن پول های ایران در کشورهای دیگر را حل کند و به شایعات مربوط به پولشوئی و ترس از افشای آن خاتمه بدهد. از جمله در کمک مالی به یمن، حزب الله و هر نهاد و سازمان و حکومت دیگری. کاری که میتوان بصورت علنی انجام داد و نیاز به پنهانکاری نیست، چنان که دیگر کشورها می کنند، مگر از بیم اعتراض مردم و لفت و لیس ها و رانتخواری ها، تا کنون به این پنهانکاری ادامه داده اند.

 سخنگوی دولت در کنفرانس خبری روز گذشته خود از همکاری قوه قضائیه برای بازگشت دانشجویان و عفو تعدادی از زندانیان نیز تقدیر کرد و گفت:

با تشکر از قوه قضاییه بدلیل مختومه شدن برخی پرونده ها در دادگاه ها تشکر می کنم و همچین از رهبری بدلیل عفو حدود سه هزار نفر از محکومین. این اقدام در راستای وفاق ملی است.

سخنگوی دولت با زیرکی و تسلط بر کلام، از دولت ابراهیم رئیسی نیز در چارچوب تعریف از آن انتقاد کرد و گفت: از همه زحمات دولت سیزدهم تشکر می‌کنیم. البته میدانید که یک سنت ناپسندی در کشور به جا مانده و آن اینکه هر دولتی دولت قبلی را  به کل نابود نفی می‌کند. ما دولت کنونی را دولت وفاق می‌دانیم و به همین دلیل اولا تشکر می‌کنیم از همه زحماتی که دولت سیزدهم کشید و امیدوار هستیم با وفاقی که ایجاد می شود مردم شرایط بهتری را احساس بکنند. البته قضاوت با مردم است. حال مردم میزان الحراره کارکرد دولت‌هاست.

(مشروح کنفرانس خبری سخنگوی دولت را میتوانید در بخش اخبار سیاسی این شماره پیک نت بخوانید)