۱۴۰۳ شهریور ۳۱, شنبه

تصاویری که ویلیام بلکیک برای منظومه بهشت گم شده جان میلتون کشیده. ترجمه سردستی گوگلی

 ویلیام بلیک بیشتر از هر اثر دیگری از جان میلتون، بهشت ​​گمشده را به تصویر کشید و آثار میلتون را بیشتر از هر نویسنده دیگری به تصویر کشید. تصاویر نشان‌دهنده درگیری انتقادی او با متن، به‌ویژه تلاش‌های او برای جبران «خطاهایی» است که در کارهای قبلی‌اش درک می‌کرد.


شرح و منشأ


شیطان در حال تماشای دلبستگی های آدم و حوا (1808)، نسخه از "Butts set"

مجموعه توماس


تابلوهای مجموعه توماس هر کدام تقریباً 10 در 8.25 اینچ هستند. آنها توسط کشیش جوزف توماس در تاریخی ثبت نشده، زمانی قبل از سال 1807، سفارش داده شدند. اگرچه ورق ها در زمانی کوتاه شده بودند، تاریخ چندین مورد را محو کردند، برخی هنوز تاریخ 1807 را حفظ کرده اند و سال تکمیل آنها را مشخص می کند. نوه توماس آنها را از پدرش به ارث برد و در سال 1872 در ساتبیز فروخت. در سال 1876 آنها در مجموعه آلفرد آسپلند بودند که در سال 1885 آنها را دوباره به ساتبیز برد و مجموعه را بین چندین خریدار پراکنده کرد. هنری هانتینگتون این آثار را در سال 1914 دوباره متحد کرد و امروز آنها هنوز در مجموعه کتابخانه هانتینگتون هستند.


مجموعه Butts


ابعاد ست باتس که به "ست بزرگ" نیز معروف است، 19.5x15.5 اینچ است که تقریباً دو برابر ست توماس است. به تاریخ 1808، آنها توسط حامی او توماس باتس به بلیک سفارش داده شدند، که او همچنین نقاشی های زیادی را با موضوعات کتاب مقدس از بلیک سفارش داد. در اوایل دهه 1850، پسر باتس، توماس باتس جونیور، نقاشی‌های فردی را برای فروش در چندین حراج پیشنهاد کرد که در نتیجه مجموعه پراکنده شد. امروزه بین چهار موزه تقسیم شده است. 9 تا از نقاشی‌ها در آقای فاستر در سال 1853 به جی سی استرنج فروخته شد و قبل از اینکه توسط موزه هنرهای زیبا، بوستون، مالک کنونی آنها خریداری شود، از چندین دست دیگر عبور کردند. سه نفر دیگر در تاریخ نامعلومی به یکی از "فولر" فروخته شدند و از او به اچ.ا.ج. مونرو. مونرو با فروش این سه نقاشی به خریداران جداگانه در کریستیز در سال 1868، مسائل را پیچیده تر کرد. شماره 1 توسط موزه ویکتوریا و آلبرت در سال 1869، شماره 2 توسط هنری هانتینگتون در سال 1916 و شماره 10 توسط کتابخانه هافتون در سال 1966 خریداری شد. .


مجموعه لینل


مجموعه لینل ناقص است - فقط شامل شیطان در حال تماشای دلبستگی های آدم و حوا، خلقت حوا و مایکل پیشگویی مصلوب شدن است. اینها دقیقاً مشابه ورودی‌های مربوط به آنها در Butts در هر دو اندازه و ترکیب هستند، تفاوت اصلی آنها در کنترل شل آبرنگ است. مانند مجموعه لینل از تصاویر کتاب شغل ویلیام بلیک، اینها توسط حامی بلیک، جان لینل سفارش داده شد و توسط لینل از مجموعه Butts ردیابی شد. یک مدخل در ژورنال لینل تاریخ این کمیسیون را به 9 مه 1822 نشان می دهد. در حال حاضر شیطان در حال تماشای دلدادگی های آدم و حوا و خلقت حوا در مجموعه گالری ملی ویکتوریا هستند و مایکل مصلوب شدن را پیشگویی می کند در مجموعه فیتزویلیام است. موزه.

جزیه و تحلیل


تصویرسازی برای میلتون یک شعر. در اساطیر بلیک، آدم و شیطان دو افراطی از آلبیون سقوط کرده هستند.

در هر یک از مجموعه‌های بهشت ​​گمشده دوازده بشقاب وجود دارد، یکی برای هر کتاب در شعر. در حالی که برخی از آنها، مانند شیطان، گناه و مرگ: شیطان به دروازه های جهنم می آید، صحنه های خاصی از حماسه را به تصویر می کشد. برخی دیگر، مانند شیطان در حال تماشای محبت های آدم و حوا، ترکیبی از چند صحنه هستند.[1] در مورد دوم، بلیک از موانع بصری استفاده کرد تا عناصر را از صحنه‌های مختلف جدا کند، مانند قوس کمان در شیطان تماشای محبت‌های آدم و حوا.[2]


در اساطیر بلیک، سقوط آلبیون از یک آندروژنی الهی به ماهیت جنسی، او را به چهار زوآ، شبح آنها (نماینده اخلاق ریاکارانه)، و تراوشات آنها (نیمه های زن) تقسیم می کند. در تصاویر بهشت ​​گمشده، آدم با آلبیون سقوط کرده، شیطان به شبح آدم، و حوا به نشأت آدم شبیه است.[3]


جدول تصاویر

توماس ست باتس مجموعه لینل مجموعه عنوان آثار مرتبط

توسط بلیک نوتز

  شیطان فرشتگان شورشی را برانگیخته است

  شیطان، گناه و مرگ:

شیطان به درهای جهنم می آید

  مسیح به انسان فدیه می دهد

  جاسوسی شیطان از آدم و حوا و هبوط رافائل به بهشت

  شیطان در حال تماشای دلبستگی های آدم و حوا

  آدم و حوا در خواب

  رافائل به آدم و حوا هشدار می دهد

  شکست فرشتگان شورشی

  خلقت حوا

  وسوسه و سقوط حوا

  قضاوت آدم و حوا: «پس او انسان را قضاوت کرد»

  مایکل مصلوب شدن را پیشگویی می کند

  اخراج آدم و حوا از باغ عدن

نقل قول ها

 دانبار 1980، ص. 36

 دانبار 1980، ص. 37

 دانبار، ص. 38

مراجع

بهرنت، استفن سی (1983). لحظه انفجار: بلیک و تصویر میلتون. لینکلن: انتشارات دانشگاه نبراسکا. شابک 0-8032-1169-4.

باتلین، مارتین. نقاشی ها و طراحی های ویلیام بلیک. 2 جلد نیوهیون، سی تی: انتشارات دانشگاه ییل، 1981.

دانبار، پاملا (1980). تصاویر ویلیام بلیک به شعر میلتون. آکسفورد: کلرندون چاپ. شابک 0-19-817345-8.

ورنر، بت شارلین (1986). چشم انداز بلیک از شعر میلتون: تصاویر شش شعر. لویسبورگ: انتشارات دانشگاه باکنل. شابک 0-8387-5084-2.

لینک های خارجی

تصاویر مشروح و شرح تصاویر بلیک از بهشت ​​گمشده در آرشیو ویلیام بلیک

vte

ویلیام بلیک

vte

بهشت گمشده جان میلتون

vte

آدم و حوا

دسته‌ها: اشعار مصور شده توسط ویلیام بلیک جان میلتون تصاویر فرهنگی آدم و فرشتگان حوا در هنر نقاشی‌های مصلوب شدن عیسی

این صفحه آخرین بار در 2 مه 2024، ساعت 02:14 (UTC) ویرایش شده است.