۱۴۰۳ شهریور ۳۱, شنبه

 


رهبر ج.اسلامی:

نمایندگان مجلس

در انتصابات دولت دخالت نکنند

 

41 کشور عامل این فرهنگ‌اند

درهای روسیه به روی

فرهنگ نئولیبرال بسته میشود

(پیک هفته ۱۰۹) 28 شهریور  ۱۴۰۳ - 18 سپتامبر  ۲۰۲۴

 pyknet100@gmail.com


۲۳ - ۲۴ تیر

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲۳ - ۲۴ تیر

رویدادهای
منطقه و جهان


۲۳ - ۲۴ تیر

منتخب اخبار

فرهنگی و هنری


۲۳ - ۲۴ تیر

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۲۳ - ۲۴ تیر

منتخب اخبار ورزشی


۲۳ - ۲۴ تیر

منتخب اخبار اقتصادی


رادیو پیک

24 مرداد به روز شد

  


عنوان اول پیک نت اول مهر

انفجار پیجرها در لبنان

پتکی بود برای هوشیاری امنیت

افسانه نگاهی 

 

جاسوسی، نفوذ، ترور، انفجار و حوادث و رویدادهایی از این نوع همیشه بوده، اما امروز و با جهانی شدن ارتباطات همه آنها ابعادی هولناک به خود گرفته است. اگر در گذشته ها، افراد و رهبران و شخصیت های سیاسی و مذهبی و حتی هنری در خطر بودند، امروز تک تک مردم در خطرند. انفجار تروریستی پیجرها چنین پیام آشکار را به همراه داشت. امروز، نه تنها هواپیما و هلیکوپتر، بلکه تمام وسائل الکترونیک به ابزاری برای همان خطراتی تبدیل شده اند که در ابتدا نوشتیم. اگر تا دیروز، نسبت به چنین خطری هشدار داده می شد، بندرت باور پذیر بود، اما امروز و بویژه با ترور پیجری در لبنان در موج اول و انفجار تلفن های همراه، لب تاپ ها و تابلت ها در موج دوم، دیگر انکار این واقعیات ممکن نیست. امروز تنها سیاسیون و رهبران کشورهای ناهمسو با غرب وحشی در خطر نیستند، بلکه نوابغ علمی و هنری کشورهای نا همسو نیز؛ حتی در خانه های خود در امان نیستند.

طبیعی است که سئوال شود: راه حل چیست؟

ما هم میدانیم که بستن درها و دروازه های کشورها ممکن نیست، خود محروم ساختن از دستآوردهای علمی جهان نیز ممکن نیست، اما راه حل وجود دارد و آن بومی سازی و ملی گرائی علم و تکنولوژی است. کاری که تا حدودی و حتی کره شمالی دست به آن زده و برخی کشورهای عضو بریکس نیز زمزمه آن را آغاز کرده اند. باید از زیر چتر سیستم های غربی بیرون آمد. از اینترنت ملی نباید ترسید. اگر مردم از اینترنت ملی بدلیل کنترل حکومتی استقبال نمی کنند، باید این ایمنی را عملا به مردم نشان داد و اعتماد عمومی را به تکنولوژی های بومی جلب کرد، در غیر اینصورت هر کشوری و از جمله ایران به بردگان تکنولوژی غرب تبدیل خواهند شد. بردگانی که اگر صاحب و ارباب از آنها راضی نباشند آنها را مزاحم خود تشخیص بدهند در از بین بردن آنها تردید نخواهند کرد.

در کشورها، فاصله حکومت با مردم چنان عمیق شده که کمتر گوشی بدهکار این هشدارها وتوصیه هاست. همچنان که حکومت عمق فاجعه را درک نمی کند و گامی درجهت اعتماد سازی بر نمی دارد، که اگر برداشته بود، تاکنون این  همه دانشمند اتمی و نظامی نخبه ترور نشده و اسناد اتمی و نظامی بر باد نرفته بود. با این نگاه است که آنچه در لبنان روی داد نه یک تلنگر بلکه یک پتک بود. امنیت ملی را باید بالا برد و این کار ممکن نیست مگر از همین طریق که به فکر من رسیده و مطرح کردم. این فکر را باید به نشست بریکس برد و استقلال از غرب وحشی را تشویق کرد. همه باید بدنبال تولید چیپ های خود بروند، از ماهواره های در این عرصه باید استفاده کرد. چیپ های الکترونیک وارداتی، عامل تولید و اجرای ترور جهانی است. ایران در این عرصه نمی تواند ناتوان باشد، دلیل بارز و انکار ناپذیرما فعالیت ستایش برانگیز سازمان تسلیحات نظامی و اتمی و فضائی (پرتاب ماهواره ها) ایران است. اگر کمبودی دراین عرصه ها هست نیز باید از کشورهای دوست طلب یاری کرد.

عکس: بیروت پس از موج اول انفجار پیجرها. ما برای گریز بهانه ها و ممنوعیت ها، عکس های دلخراش صحنه های انفجار را منتشر نکردیم.


مخالفان و خود بزرگ بینان دست بردار نیستند

پزشکیان گامی هائی برداشت

که 45 سال برداشته نشده بود


سامانه ردیاب جنگنده های امریکائی

از روسیه به ایران منتقل شد


کمربندهای ایمنی را باید محکم بست

سند مشارکت راهبردی

روسیه و ایران آماده امضاء شد


حزب کمونیست ژاپن

واتحاد نظامی ژاپن و امریکا

اومانیته- ترجمه آذرنگ


تظاهرات کارگران بلژیک

علیه بیکاری سازمان یافته

ترجمه نعمت بوستانی


عنوان اول پیک نت 28 شهریور

اسرائیل با انفجار سایبری"پیجر" ها در لبنان وحشت جهانی ایجاد کرد!



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


آرشیو

در یوتیوب

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

عنوان اول پیک نت چهارشنبه که ساعاتی پس از انفجار پیجرها در لبنان نوشته و منتشر شد، روی تلگرام این روزنت نزدیک بیش از 10 هزار خواننده داشت. این تحلیل با آنکه سریعا نوشته و منتشر شد، دقت ارزیابی آن با وسعت توسط سایت ها و شخصیت های مختلف نیز بتدریج مطرح شد و نشان داد که نگاه اولیه ما به حادثه دقیق بوده است. روی صفحه فیسبوک پیک نت نیز همین عنوان اول بیشترین خواننده راداشت و روی 15 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

--------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت