۱۴۰۳ شهریور ۳۰, جمعه

 

ترامپ می‌گوید درصورت شکست او در انتخابات، یهودی‌ها تاحدی مقصر خواهند بود

دونالد ترامپ در جریان صحبت در نشست ملی شورای اسرائیل-آمریکا، گفت که اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری پنجم نوامبر به کاملا هریس ببازد، یهودی‌های آمریکا مقصر این نتیجه خواهند بود. ترامپ باری دیگر ادعا کرد که درصورت پیروزی هریس، اسرائیل در مدت دو سال، ازبین خواهد رفت.

دونالد ترامپ درجریان یکی از کارزارهای انتخاباتی خود در لاس‌وگاس. ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۴
دونالد ترامپ درجریان یکی از کارزارهای انتخاباتی خود در لاس‌وگاس. ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۴ AP - John Locher

 

در نشست ملی شورای اسرائیل-آمریکا که پنج‌شنبه ۱۹ سپتامبر برگزار شده بود، ترامپ به پیشینه حمایت یهودی‌های آمریکا از حزب دموکرات‌ها اشاره کرد و گفت که در انتخابات پیش‌رو، «اگر من پیروز نشوم،‌ مردم یهودی با این نتیجه بسیار ربط خواهند داشت.»

دونالد ترامپ که در انتخابات پیش‌رو، به نمایندگی از حزب جمهوری‌خواهان وارد رقابت شده است، با اشاره به نتیجه یک بررسی تازه که نشان می‌دهد ۶۰ درصد یهودی‌های آمریکا در انتخابات پیش‌رو، از کاملا هریس حمایت خواهند کرد، در جمع حاضران گفت که «۶۰ درصد مردم به دشمن رای می‌دهند. به باور من، اسرائیل در مدت دو سال دیگر وجود نخواهد داشت.»

ترامپ درحالی ادعای نابودی اسرائیل درصورت پیروزی کاملا هریس را مطرح می‌کند که پیش از این، هریس بارها حمایت خود از اسرائیل و تضمین امنیت این کشور را اعلام کرده است.

تیم انتخاباتی ترامپ، دستیابی به حمایت و رای یهودی‌های آمریکا در ایالت‌های کلیدی و سرنوشت‌ساز را در اولویت قرار داده‌ است.

به عنوان مثال، در ایالت پنسیلوانیا که برای تغییر نتیجه انتخابات بسیار سرنوشت‌ساز است، بیش از ۴۰ هزار یهودی زندگی می‌کنند. در انتخابات ۲۰۲۰، جوبایدن در این ایالت، با اختلاف ۸۱ هزار رای، توانسته بود تا ترامپ را شکست دهد.

منبع: رویترز