سخنان نادرشاه افشار درباره روحانیون
اگر کسی ملا میخواهد، باید مصارف او را از جیب خودش پرداخت کند!¹
پنجاه سال است که مملکت رو به زوال میرود و از متجاوزان و بلواگران تقریبا شکست خورده، اکنون هم خدا فقط شمشیر جنگجویان را لایق لطف خود دانسته، کسانی که حاضرند جان خود را برای دفاع از شرافت مردم فدا کنند. به همین خاطر در آمد روحانیون باید در حقیقت به جنگجویان تعلق داشته باشد.
کشیشان نیاز به پول ندارند. و فقط فکر مردم را پریشان میکنند و به بهانه مذهب پول میگیرند. در صورتی که احتیاج مردم بیشتر است. زیرا آن پول را به مصرف نیازمندیهای قشون میرساند.
بن مایگان:
1. رضا شعبانی، تاریخ نادرشاه افشار ص269
2. سفرنامه ژان اوتر در عصر نادرشاه ترجمه علی اقبالی ص137
3. جانس هانوی، نادرشاه ترجمه اسماعیل دولتشاهی ص26
@ran_history
