پودر حالت دهنده مو

برای حالت دادن موهایتان از چه راه حل‌هایی استفاده می‌کنید؟ آیا آرایشگر شما به اندازه کافی حرفه‌ای نبوده و نتوانسته حالت دلخواهتان را به موها بدهد؟ میدانید پودر حالت دهنده مو چیست؟ کاربرد پودر حالت دهنده مو چیست و چه زمانی می‌توانیم از این محصول آرایشی بیشترین بهره را ببریم؟

برای اینکه متوجه شوید پودر حالت دهنده مو چیست، کاربردهای پودر حالت دهنده مو چیست و چه زمانی باید از آن استفاده کنیم، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

پودر حالت دهنده مو چیست؟

در پاسخ به این سوال که پودر حالت دهنده مو چیست، اینگونه می‌توانیم توضیح دهیم: پودر مو یک محصول حالت دهنده همه کاره است. با استفاده از پودر حجم موهای شما افزایش پیدا می‌کند. پودر حالت دهنده مو می‌تواند به حجم بافت موهایتان بیافزاید و کم پشتی و ضعیف بودن تارهای مو را پوشش دهد یا به عبارت دیگر پنهان کند.

حال ممکن است این سوال مطرح شود که تاثیر ظاهری پودر حالت دهنده مو چیست و چه تغییر در سر ایجاد می‌کند؟ خب زمانی که آرایشگر از این پودر روی موهای کم پشت استفاده می‌کند، ظاهری مات روی سر و بین موها ایجاد می‌شود، دقیقاً به همین علت است که تصور می‌کنیم حجم موها پس از استفاده پودر مو چندبرابر می‌شود.

پودر حالت دهنده مو چیست؟

بیشتر افرادی که از کم پشتی و طاسی سکه‌ای رنج میبرند، بارها میپرسند که پودر حالت دهنده مو چیست؟ پودر حالت دهنده مو یکی از محصولات آرایش و اصلاح مو بشمار می‌رود، که به صورت پاششی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پودر حالت دهنده مو را تحت عناوین دیگر مانند پودر مات کننده یا پودر حجم دهنده نیز معرفی می‌کنند.

پودر حالت دهنده مو محصولی شبیه گرد و غبار است که برای ایجاد حجم و بافت روی ریشه‌های مو اعمال می‌شود. پودر مو معمولاً شبیه به پودر بچه یا شامپو خشک سفید است. این محصول اغلب در یک شیکر یا بطری جیبی عرضه می‌شود. این طراحی برای این است که شما بتوانید در هر جایی محصول را در جیب یا کیف به همراه داشته باشید و به راحتی در کمترین زمان ممکن استفاده کنید و از اثرات مثبتش بهره‌مند شوید.

پودر مو بسیار سبک وزن است، بدون اینکه موهای شما را سنگین کند حالت می‌دهد. این یکی از سریع‌ترین و ساده‌ترین راه‌ها برای افزایش حجم و طراوت موهای کم پشت یا موهایی است که دو روز از شستنشان گذشته است. بنابراین زمانی که نمی‌توانید موهایتان را بشویید یا اینکه از شستشو خسته شدید می‌توانید از این محصول بیشترین بهره را ببرید.

چه زمانی از پودر مو استفاده کنیم؟

محدودیت مصرف پودر حالت دهنده مو چیست و شما چه زمانی از این محصول روی موهایتان استفاده می‌کنید؟ اگر تاکنون از این محصول استفاده نکردید باید بگوییم که هر زمانی می‌توانید از این پودر حالت دهنده مو استفاده کنید، چراکه ترکیبات آن مقاوم است. این محصول آرایشی و اصلاح کننده ظاهر موها بسیار سبک و جاذب چربی موهاست.

شما می‌توانید بدون شستن موهایتان از این محصول استفاده کنید و ظاهر موهایتان را اصلاح کنید. همچنین نیاز نیست که حتماً خیلی زود آن را بشویید، نگران نباشید این محصول می‌تواند ظاهر و کیفیت خود را روی موهایتان حفظ کند.

اگر نقاطی از سرتان دچار کچلی موقتی شده یا اینکه تراکم موهایتان خیلی کم است، استفاده از این محصول فرصت خوبی ایجاد می‌کند که دیگر بیش از اندازه جلوی آینه دستانتان بین موها درگیر پنهان کردن کچلی‌ها نباشند. پودر مو به راحتی روی موهای شما اعمال و پخش می‌شود، بنابراین اگر دوست ندارید زمان زیادی را جلوی آینه بگذرانید عالی است.

چه زمانی از پودر مو استفاده کنیم؟

محل صحیح زدن پودر حالت دهنده مو چیست؟

اگر سوالتان این است که محل دقیق زدن پودر حالت دهنده مو چیست، مشخص است که باید آن را روی ریشه‌های مو‌ها بپاشید. هرچه موهایتان کوتاه‌تر باشد، تاثیر حجم دهنده‌گی این محصول نیز بیشتر خواهد بود. این پودر حالت دهنده می‌تواند کاملاً کچلی‌ها را مخفی کند و ظاهری شیک و آرام به موهایتان بدهد. بنابراین به جای محصولاتی مانند شامپو پرپشت کننده مو می توانید از پودر مو استفاده کنید که راه سریع تری برای افزایش حجم موهای شماست.

پودر مو از چه چیزی ساخته شده است؟

سوال مهمی دیگری که درمورد پودر مو زیاد تکرار می‌شود، این است که ترکیبات تشکیل دهنده پودر حالت دهنده مو چیست؟ رایج‌ترین ماده تشکیل دهنده پودر مو سیلیس است. گاهی نیز از پودر برنج بجای پودر سیلیس استفاده می‌شود. این مواد شامل ذرات زبری هستند که اصطکاک بین تارهای مو را افزایش می‌دهند و در نتیجه بافت و ظاهری کامل و حجیم ایجاد می‌کنند.

خاک رس کائولن نیز ممکن است به فرمول پودر مو اضافه شود. خاک رس کمک می‌کند که چربی مو گرفته شود و تاثیر مات کنندگی محصول روی موها چندبرابر شود. در ترکیبات پودر مو خبری از عطر نیست، بنابراین آسیبی به موها و پوست سر وارد نمی‌کند. این محصول برای افرادی که پوست حساسی دارند بسیار مفید خواهد بود، چرا که این محصول فاقد عطر و رایحه است و سبب تحریک پوست سر نمی‌شود.

اندازه مو برای مصرف پودر چقدر باشد؟

ممکن است بپرسید که بهترین بلندی مو برای استفاده از پودر حالت دهنده مو چیست؟ پودر حالت دهنده مو قابلیت استفاده روی تمام موها با هر میزان بلند را دارد، اما برای موهای کوتاه و متوسط مناسب‌تر است. البته اگر موهای شما خیلی پرپشت است، ولی می‌خواهید حجم آن را چندبرابر افزایش دهید هم می‌توانید از پودر حالت دهنده مو استفاده کنید.

پودر مو از چه چیزی ساخته شده است؟

مقایسه پودر با دیگر محصولات حالت دهنده مو

برخی می‌پرسند راه حال مقایسه درست محصولات حالت دهنده مو با پودر حالت دهنده مو چیست؟ انتخاب یک محصول حالت دهنده موی مناسب با شناسایی ظاهری که به دنبال آن هستید شروع می‌شود. یعنی نخست باید ببینید که چه انتظاری از آرایش موها دارید. آیا می‌خواهید ظاهر خیس و محکمی داشته باشید؟ آیا باید هنگام ایجاد بافت نرم و حرکت با درخشش طبیعی، بال‌ها را کنترل کنید؟ آیا یک روکش مات با حجم کامل و ظاهری کژوال و پشمالو را ترجیح می‌دهید؟ انتخاب محصول بسته به خواست شما تغییر خواهد کرد.

ژل مو، اسپری مو و پودر مو هر کدام عملکردهای خاص و مزایای منحصر به فرد خود را دارند که در زیر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

ویژگی‌های ژل مو

  • موها را در جای خود نگه می‌دارد.
  • ظاهری تکه تکه ایجاد می‌کند.
  • بافت مو را براق می‌کند.
  • می‌تواند به موهای شما حالت چسبندگی بدهد.
  • باید موهایتان را پس از چند ساعت حتماً بشویید.

ویژگی‌های اسپری مو

  • موها را حتی در حال حرکت نیز در جای خود نگه می‌دارد.
  • موهای سیخ شده را آرام می‌کند.
  • ظاهری براق به موها می‌دهد.
  • چربی مو را جذب نمی‌کند.
  • با برس زدن یا شستشو می‌توانید پاکش کنید.

پودر مو

  • باعث حجم گرفتن موها می‌شود.
  • تراکم و بافت مو را افزایش می‌دهد.
  • پوشش ماتی روی پوست سر و موها ایجاد می‌کند.
  • چربی موها را جذب می‌کند.
  • مجدد می‌توانید از آن استفاده کنید و نیاز به شستشوی سریع ندارد.
  • بسیار سبک است.

در حالی که ژل مو و اسپری مو مزایای خود را دارند، اما تطبیق پذیری و حجم ماندگاری پودر حالت دهنده مو را ندارند. اگر به دنبال یک محصول برای اصلاح ظاهر موها کم پشتتان هستید، توصیه می‌کنیم از پودر حالت دهنده مو استفاده کنید. مقدار کافی از پودر حالت دهنده مو را پیش از خروج از منزل روی موهایتان بپاشید و از اثرات مثبت آن بهره ببرید.

مقایسه پودر با دیگر محصولات حالت دهنده مو

مزایا و معایب پودر حالت دهنده مو چیست؟

آیا می‌دانید مزایا و معایب استفاده پودر حالت دهنده مو چیست؟ از مصرف پودر حالت دهنده مو می‌توانید فواید بی‌شماری عاید خود کنید. پودر حالت دهنده مو به ظاهر یک محصول ساده است که فوراً لایه‌های لخت و کم حجم مو را به یک فرم پرحجم تبدیل می‌کند. با وجود این پودر حالت دهنده مو نیز می‌تواند مانند دیگر محصولات آرایشی و حالت دهنده معایبی نیز داشته باشد.

از جمله معایب پودر حالت دهنده مو می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • پودر حالت دهنده مو ممکن است سبب خشک و خشن دیده شدن موهایتان شود.
  • این محصول در صورتی که درست استفاده نشود، ممکن است روی پوست سر جمع شود.
  • اگر پوستتان حساس باشد، شاید نسبت به این محصول حالت دهنده نیز آلرژی نشان دهد.
  • ممکن است در تماس با پوست سبب پوسته پوسته شدن کف سر شود (درمان پوسته سر را از مقاله دیگر ما بخوانید).

با وجود این چند عیب آیا هنوز هم می‌توانیم از پودر حالت دهنده مو استفاده کنیم؟ بهتر است بگوییم که جوانب مثبت و منفی پودر حالت دهنده مو چیست تا به پاسخ این سوال برسیم.

نقاط قوت پودر حالت دهنده مو چیست؟

بهترین و بیشتری مزایای پودر حالت دهنده مو به شرح زیر است:

  • فوراً موها را بلند می‌کند و حجم مطلوب و بافتی متلاطم ایجاد می‌کند.
  • چربی مو را جذب می‌کند تا موهایی که چند روز شسته نشدند را احیا کند و ظاهری تازه و شسته شده به موها ببخشد.
  • موهای سرکش را کنترل می‌کند و حالت می‌دهد، بدون اینکه موها را سنگین کند و به کف سر بچسباند.
  • یک روکش مات مد روز و ظاهری پف کرده و کامل ایجاد می‌کند، که توجه شما را جلب می‌کند.
  • به راحتی می‌توانید آن را استفاده کنید و هیچ محدودیت زمان و مکانی برای مصرفش ندارید.

مزایای پودر حالت دهنده مو

نقاط ضعف پودر حالت دهنده مو چیست؟

در پاسخ به این سوال رایج افراد که می‌پرسند معایب پودر حالت دهنده مو چیست باید بگوییم:

  • پودر حالت دهنده مو می‌تواند موهای شما را خشک کند.
  • درخشندگی، لطاف و نرمی موهایتان را کاهش می‌دهد.
  • اگر به مدت طولانی روی مو باقی بماند، می‌تواند روی پوست سر جمع شود.
  • ممکن است در طولانی مدت سبب خارش پوست شود.
  • ممکن است در طولانی مدت یا در اثر استفاده نادرست سبب پوسته پوسته شدن کف سر شود و شما را درگیر شوره سر کند.

واضح است که فواید پودر آرایش مو از مشکلات احتمالی آن بیشتر است. اگر طبق دستورالعمل از محصول استفاده کنید و آن را به درستی بشویید، می‌توانید با 100% اطمینان و بدون نگرانی ، استایل حجیم و بافت دار خود را بسازید.

روش صحیح استفاده از پودر حالت دهنده مو

حالا که متوجه شدید پودر حالت دهنده مو چیست و چه فواید و مضراتی می‌تواند به همراه داشته باشد، وقت یادگیری نحوه استفاده از آن است. در ادامه به شما می‌گوییم که روش صحیح پودر حالت دهنده مو چیست!؟

  • پودر حالت دهنده مو را به آرامی به موهای خود بپاشید.
  • آن را روی ریشه‌های موها بمالید تا به هدف لیفت فوری و جذب چربی کف سر دست پیدا کنید.
  • پودر را روی موهایتان پخش کنید تا بافت دلخواهتان ایجاد شود.
  • موهای خود را به آرامی با نوک انگشتان خود مالش دهید تا بافت و حجم موها بیشتر شود.
  • برای احیای سبک یک روزه بدون شستن، به سادگی موهای خود را با دستان خود بشویید.

برای اینکه بفهمید تکنیک‌های استفاده بهتر از پودر حالت دهنده مو چیست، بهتر است از نکات زیر کمک بگیرید:

  • در حین استفاده از پودر حالت دهنده مو، سر خود را وارونه نگه دارید تا حجم بالایی ایجاد کنید.
  • از واکس مو استفاده نکنید و با جایگزین کردن پودر حجم دهنده حالتی تکه‌ای به موها بدهید.
  • از پودر مو به همراه اسپری حجم دهنده استفاده کنید تا حالت دلفریبی به خود بگیرد.
  • برای افزایش حجم موها، پودر حالت دهنده را وقتی موهایتان خشک است روی سر بپاشید.
  • اگر می‌خواهید پودر مدت زمان بیشتری روی موهایتان باقی بماند، وقتی موهایتان مرطوب است از این محصول استفاده کنید.

 

سخن پایانی؛ پودر حالت دهنده مو بخریم یا خیر؟

پودر حالت دهنده مو یکی از محبوب‌ترین محصولات آرایش و فرم دادن موهاست. این محصول می‌تواند برای احیا حجم مو‌ها، برای از بین بردن و جذب چربی موها و همچنین کاهش دفعات شستشوی موها مورد استفاده قرار گیرد. پودر حالت دهنده مو استفاده بسیار راحتی دارد و هرکسی می‌تواند در کمترین زمان ممکن نحوه مصرفش را یاد بگیرد.

پودر حالت دهنده مو فاقد عطر و رایحه است، بنابراین حتی کسانی که پوست سرشان حساس است نیز می‌توانند از این محصول استفاده کنند. پودر حالت دهنده مو موهایتان را حجم می‌دهد و هیچ چربی روی موهایتان ایجاد نمی‌کند. این محصول در بسته‌بندی‌های کوچک عرضه می‌شود، بنابراین می‌توانید هرجایی آن را به همراهتان داشته باشید.

سوالات متداول درباره پودر حالت دهنده مو


پودر حالت دهنده مو موها را چرب می‌کند؟

خیر این محصولی پودر است و ذراتی تقریباً زبر و فاقد چربی دارد، بنابراین سبب چرب شدن مو و پوست سر نمی‌شود.

پودر حالت دهنده مو را به کدام قسمت موها بزنیم؟

این پودر را دقیقاً باید روی ریشه مو بپاشید تا تراکم پایین موها را پوشش داده و مخفی کند.

چگونه پودر حالت دهنده مو را پاک کنیم؟

برای پاک کردن پودر حالت دهنده مو می‌توانید موهایتان را بشویید و یا اینکه موهایتان را برس بکشید.

در تابستان می‌توانیم از پودر حالت دهنده مو استفاده کنیم؟

بله. همانطور که اشاره کردیم هرگز محدودیتی برای استفاده پودر حالت دهنده مو وجود ندارد. شما می‌توانید در طول تابستان پودر حالت دهنده مو را جایگزین ژل یا کرم مو کنید. ترکیب پودر حالت دهنده مو در هوای گرم موها، پوست سر یا صورت شما را چرب نمی‌کند.

 

منبع

lv3