۱۴۰۲ اسفند ۱۰, پنجشنبه

 

واکنش روسیه به سخنان آستین درباره درگیری احتمالی روسیه و ناتو

زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.02.2024
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه: اکنون همه می توانند ببینند متجاوز کیست، واشنگتن.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود در واکنش به اظهارات رئیس پنتاگون درباره درگیری احتمالی روسیه و ناتو اظهار داشت که اکنون همه می توانند ببینند متجاوز کیست، واشنگتن.
پیش از این، لوید آستین، رئیس پنتاگون گفت: "شکست اوکراین تهدیدی برای درگیری نظامی مستقیم بین روسیه و ناتو خواهد بود.
زاخارووا در صفحه خود در کانال تلگرام نوشت:«آیا این یک تهدید مستقیم برای روسیه است یا تلاشی برای ارائه بهانه برای زلنسکی؟ هر دو دیوانگی است. اما اکنون همه می توانند ببینند که متجاوز کیست، متجاوز، واشنگتن است».
شایان ذکر است که اخیراً ایده هایی در مورد درگیری مسلحانه مستقیم بین اتحادیه ناتو و فدراسیون روسیه به طور فزاینده ای در غرب مطرح شده است.
کرملین خاطرنشان کرده است که فدراسیون روسیه تهدیدی ایجاد نمی کند، کسی را تهدید نمی کند، اما اقداماتی را که به طور بالقوه برای منافع روسیه خطرناک است نادیده نخواهد گرفت.
سربازان فرانسوی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2024
در جنگ با روسیه چه اتفاقی برای ناتو خواهد افتاد؟
علاوه بر این، در سال های اخیر، فدراسیون روسیه به فعالیت بی سابقه ناتو در نزدیکی مرزهای غربی خود اشاره کرده است. این ائتلاف در حال گسترش است و آن را "مهار تجاوز روسیه" می نامد.
مسکو بارها نسبت به افزایش نیروهای ناتو در اروپا ابراز نگرانی کرده است. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو همچنان آماده گفتگو با ناتوست، اما بر مبنای برابر، و غرب باید مسیر نظامی کردن قاره را کنار بگذارد.
شایان ذکر است که پوتین در مصاحبه با کارلسون به تفصیل توضیح داد که مسکو قصد حمله به کشورهای ناتو، به ویژه لهستان، لتونی یا سایر کشورهای حوزه بالتیک را ندارد و در جامعه غربی، سیاستمداران مرتباً مردم خود را با تهدید روسیه می‌ترسانند و توجه را از مشکلات داخلی منحرف می کنند.
رئیس جمهور روسیه همچنین خاطرنشان کرد: "کشورهای غربی درک کرده‌اند که شکست استراتژیک روسیه در مناقشه با اوکراین غیرممکن است، بنابراین با درک این موضوع، آنها باید به گام‌های بعدی خود فکر کنند. مسکو آماده گفت‌وگو است".