۱۴۰۲ اسفند ۱۰, پنجشنبه

 

چراغ سبز عضو تازه‌وارد ناتو به اوکراین برای حمله به خاک روسیه!

چراغ سبز عضو تازه‌وارد ناتو به اوکراین برای حمله به خاک روسیه!

مقامات ارشد عضو تازه‌وارد ناتو، به اوکراین درباره استفاده از تسلیحات دریافتی از این کشور حوزه بالتیک جهت حمله به خاک روسیه چراغ سبز نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، دو تن از مقامات ارشد کشور فنلاند که به‌تازگی به عضویت ناتو درآمده است، گفته‌اند که اوکراین مجاز است که با استفاده از تسلیحات دریافتی از هلسینکی، به خاک روسیه حمله کند!

آنتی هاکانن، وزیر دفاع فنلاند گفت: خلاف کشورهای بزرگ‌تر که برای استفاده از تسلیحات دوربردی که در اختیار کی‌یف قرار داده‌اند، محدودیت تعیین کرده‌اند، فنلاند هیچ محدودیتی دراین‌باره متصور نیست.

وی افزود: این کشورهای بزرگ‌تر که در کنار سایر کمک‌ها، سامانه‌های موشکی دوربرد برای اوکراین فراهم کرده‌اند، مسلماً درباره نحوه استفاده از آنها هم حق اظهارنظر را برای خودشان محفوظ می‌دانند.

جوکا کوپرا، رئیس کمیته دفاعی پارلمان فنلاند نیز تأیید کرد که «هلسینکی چنین محدودیت‌هایی ندارد و اوکراین این حق را دارد تا از این تسلیحات علیه اهداف نظامی واقع در خاک روسیه استفاده کند.»

مقامات استونی، دیگر عضو ناتو نیز اظهارات مشابهی مطرح کرده‌اند. آندروس مریلو، فرمانده آتی نیروهای مسلح این کشور گفته است: محدود کردن کی‌یف برای استفاده از تسلیحات غربی در قلمرویی که اوکراین بر سر آن ادعای مالکیت دارد، اشتباه است.

کد خبر 6041476