۱۴۰۲ اسفند ۵, شنبه

 

«پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس»، همزمان با بازداشت تظاهرکنندگان در تل‌آویو

رسانه‌های اسرائیلی با اشاره به نشست کابینه جنگ این کشور از «پیشرفت» در مذاکرات مربوط به آتش‌بس و تبادل گروگان‌ها و زندانیان خبر داده‌اند.

کابینه جنگ اسرائیل شامگاه شنبه پنجم اسفند به بررسی نتایج نشست پاریس پرداخت و پس از آن بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این کشور، گفت که نشست روز یکشنبه این کابینه نیز به رای‌گیری درباره همین موضوع اختصاص خواهد داشت.

از نشست شامگاه شنبه کابینه جنگ اسرائیل گزارشی رسمی منتشر نشده اما باراک راوید، خبرنگار اکسیوس، به نقل از یک منبع مطلع خبر داد که این کابینه تصمیم گرفت که در روزهای آینده هیاتی را برای پیگیری مذاکرات مربوط به گروگان‌ها به دوحه، پایتخت قطر، بفرستد.

پیش از نشست شامگاه شنبه تساخی هانگبی، مشاور امنیت ملی بنیامین نتانیاهو به رسانه‌های این کشور گفت مذاکره‌کنندگان از پاریس «دست خالی برنگشتند».

نشست پاریس با حضور رئیس سی‌آی‌ای، نخست وزیر قطر و رئیس سرویس اطلاعات مصر برگزار شد و از طرف اسرائیل نیز روسای موساد و شین‌بت در آن حضور داشتند.

در همین حال شامگاه شنبه تظاهراتی ضددولتی در تل‌آویو برگزار شد که به نوشته تایمز اسرائیل، «خشونت‌آمیزترین» اعتراضات از آغاز جنگ در هفتم اکتبر بود.

پلیس این تجمع را «غیرقانونی» خواند و با خودروهای آب‌پاش تظاهرکنندگان را متفرق کرد؛ دست‌کم ۲۱ نفر از معترضان نیز بازداشت شدند.

تظاهرکنندگان که در برابر مقر ارتش در تل‌آویو تجمع کرده بودند خواهان دستیابی به توافقی برای بازگرداندن گروگان‌ها بودند.