۱۴۰۲ مهر ۲۹, شنبه

 

مقاومت غزه شگفتی‌های خود را رو نکرده/ ۹۰ درصد توان رزمی پا برجاست

مسئول جبهه خلق برای آزادی فلسطین در لبنان: گروه‌های مقاومت در غزه تا این لحظه با حفظ ۹۰ درصد از بنیه رزمی خود، فقط از توان موشکی خود استفاده کرده‌اند و مقاومت شگفتی‌های خود را رو نکرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «هیثم عبده» مسئول جبهه خلق برای آزادی فلسطین در لبنان در گفت‌وگو با رسانه روسی اعلام کرد که گروه‌های مقاومت در نوار غزه همچنان ۹۰ درصد از توان دفاعی و رزمی خود را حفظ کرده‌اند و چنانچه مقاومت در غزه چراغ سبز نشان دهد، محور مقاومت در منطقه وارد معرکه درگیری خواهند شد.

عضو جبهه خلق فلسطین در لبنان افزود: گروه‌های مقاومت در غزه تا این لحظه با حفظ ۹۰ درصد از بنیه رزمی خود، فقط از توان موشکی خود استفاده کرده‌اند و در صورت عملیات زمینی اشغالگران ضد غزه، نیروهای مقاومت مشابه عملیات نفوذ خیره کننده طوفان الاقصی به شهرک‌های مجاور غزه، شگفتی‌های زیادی برای متجاوزان دارد.

مقام فلسطینی اضافه کرد که محور مقاومت در منطقه برای خود خطوط قرمزی دارد و چنانچه تل آویو این خطوط را نقض کند و برای مثال حرکتی برای لشکرکشی زمینی برای تصرف غزه انجام دهد، به باور من، جبهه منطقه‌ای مقاومت وارد میدان درگیری خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد که افکار عمومی جهان عرب به طور قلبی همسو با آرمان آزادی فلسطین و قدس شریف هستند، اگر نظام‌های سیاسی واپسگرای عربی به ظاهر ادعای حمایت از فلسطین را دارند، اما در واقع آنها همسو با فلسطین نیستند و ضد ملت‌های خود عمل می‌کنند، زیرا نیک می‌دانند که هر چقدر دامنه مقاومت گسترش یابد، به همان اندازه نفوذ نظام‌های عربی واپسگرا بیش از پیش کم‌رنگ و رو به زوال خواهند رفت.

هیثم عبده در ارزیابی خود از خیزش جوانان فلسطینی در کرانه باختری افزود: روح مقاومت در کرانه باختری روز به روز در حال گسترش و غلیان است و طی هفته‌های اخیر شاهد بیش از ۱۰۰ عملیات مقاومتی ضد ایست بازرسی اشغالگران در مرکز کرانه باختری بودیم.

به گواه این سیاستمدار فلسطینی، اگرچه کرانه باختری در حال خیزش و حرکت فراگیر مردمی ضد اشغالگران است، اما تشکیلات خودگردان فلسطین به عنوان بخشی از نظام سیاسی ارتجاع عربی و آلت دست آمریکا عامدانه با سرکوب تظاهرات و سانسور رسانه‌ای مانع از بازتاب جهانی این موج مقاومت مردمی در کرانه باختری می‌شود.

عملکرد اخیر مصر در معادله جنگ غزه

عضو جبهه خلق برای آزادی فلسطین درباره مواضع سیاسی اخیر نظام سیاسی مصر در قبال مخالفت با انتقال ساکنان غزه به سینا گفت: نظام مصر به هر حال بخشی از نظام سیاسی رسمی عربی است و با وجود اینکه مقداری استقلال طلبی در مواضع حاکمیت مصر در قبال اسرائیل مشاهده می‌کنیم، اما این موضع مستقل ناچیز است.

عبده افزود: در روزهای اخیر شاهد خیزش مصری‌ها در ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه از طریق گذرگاه رفح بودیم، اما به هر تقدیر، آنان بسان طبقه حاکمه توان تصمیم گیری مستقلانه ندارند.

ارزیابی رئیس جبهه خلق فلسطین در لبنان درباره رفتار حماس با شهرک نشینان اطراف غزه

هیثم عبده درباره تصاویر منتشر شده در رسانه‌ها از قربانیان اسرائیلی در جریان عملیات طوفان الاقصی طی هفته گذشته در شهرک‌های اطراف غزه گفت: بایستی میان غیرنظامیان اسرائیلی و شهرک نشینان تفاوت قائل شویم، زیرا شهرک نشینان مسلح بخشی از برنامه نظامی تل آویو هستند همانگونه که بارها شاهد بودیم که در کرانه باختری آنان با آواره کردن و آتش زدن کاشانه فلسطینیان با هجوم به فلسطینیان آنان را به قتل رسانده‌اند.

کد خبر 5918136