۱۴۰۲ آبان ۷, یکشنبه

 

صفحه اولپیوندهای پیکبايگانی پيک

۸ ابان ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در جریان ورود به غزه

۵ هزار نظامی امریکا

در کنار ارتش اسرائیل در غزه 
 
 

 

 

همزمان با کنفرانس خبری نتانیاهو و وزیر دفاع اسرائیل، حزب‌الله لبنان اعلام کرد:

"بنا بر اطلاعات رسیده از منابع اطلاعاتی، حدود ۵ هزار سرباز آمریکایی در حمله زمینی به نوار غزه شرکت داشته‌اند". این حمله با شکست و عقب نشینی همراه شد اما هنوز شمار تلفات آن رسما اعلام نشده است.

رئیس جمهور صربستان (یوگسلاوی سابق) نیز روز گذشته گفت: اجتناب از جنگ دشوار خواهد بود، زیرا غرب می خواهد سلطه لرزان خود را حفظ کند. برای اولین بار مشخص شد که قدرت، قدرت‌های غربی از جمله آمریکا و اسرائیل در حال ترک خوردن است. آنها می بینند که برخی کشورها می‌توانند با آن‌ها مبارزه کنند و به موفقیت دست یابند، حتی برای مدتی کوتاه.  صربستان تنها کشوری در اروپاست که به مدت دو سال علیه روسیه تحریمی اعمال نکرد، اگرچه به نظر می رسید که این امر غیرممکن است. بنابراین، این کشور به عنوان دولتی که سیاست مستقلی را دنبال می کند، شهرت یافته است.

اسکات ریتر، تحلیلگر نظامی و افسر اطلاعاتی سابق تفنگداران دریایی ایالات متحده، گفت: صرف تلاش برای حرکت در خیابان های پر از آوار غزه برای سربازان اسرائیلی کار تقریبا غیرممکنی خواهد بود. پیاده نظام اسرائیل باید پیاده شده و عمل کند و خود را در معرض آتش تک تیراندازها و کمین ها قرار دهد. خودروهای اسرائیلی بدون توانایی مانور در محاصره قرار خواهند گرفت و در مقابل مین ها، بمب های دست ساز و سلاح های ضد تانک آسیب پذیر خواهند بود. پشتیبانی نزدیک هوایی در این شرایط بسیار دشوار خواهد بود و به طور مؤثر بزرگترین مزیت اسرائیل را خنثی می کند.