۱۴۰۲ آبان ۳, چهارشنبه

 گزارش روزنامه هم‌میهن درباره تشدید بحران مسکن در ایران در دو سال اخیر

IR

روزنامه هم میهن در گزارشی نوشته در دو سال گذشته قیمت مسکن در ایران به حدی افزایش یافته که بسیاری را به حاشیه شهر‌ها و خانه‌های اشتراکی وادار کرده و پدیده‌هایی نظیر پشت‌بام‌خوابی و خانه‌های اشتراکی افزایش یافته است.

روزنامه هم‌میهن به مدیر مسئولی غلامحسین کرباسچی امروز نوشته در دولت سیزدهم، اجاره چادر‌های روی پشت‌بام‌ها با ۵۰ هزار تومان در شب رواج پیدا کرد.

این روزنامه با اشاره به وعده انتخاباتی ابراهیم رئیسی برای ساخت یک میلیون مسکن در سال نوشته است: «دولت قول داده بود طبق قوانین سالی یک میلیون مسکن بسازد تا شاهد افزایش نرخ مسکن نباشیم، اما نه‌ تنها سالی یک میلیون مسکن ساخته نشد، بلکه بعد از یک سال، دولت هر بهانه‌ای آورد تا از این وظیفه قانونی شانه خالی کند و حتی محمد مخبر، معاون اول دولت سیزدهم در یکی از مصاحبه‌های خود اعلام کرد: «مسکن را باید مردم بسازند نه دولت.»

در این گزارش گفته شده دولت ابراهیم رئیسی نه تنها به وعده‌اش عمل نکرده بلکه در ۹ ماه گذشته مانع انتشار قیمت متوسط مسکن از سوی مرکز آمار ایران شده است.

چهار روز پیش مرکز آمار ایران بعد از تاخیر چند ماهه گزارشی از«شاخص و متوسط قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران» منتشر کرد.

در این گزارش متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران در شهریور امسال به ۷۷ میلیون تومان رسیده که حدود ۷۹ درصد نسبت به شهریور پارسال، افزایش داشته است.