۱۴۰۲ مهر ۳۰, یکشنبه

 

رسانه: غرب در حال آماده سازی یک ضربه جدی به اوکراین است

اختلافات قابل توجهی بین بایدن و زلنسکی به وجود آمده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.10.2023
Telegram
کانال تلویزیونی سوئدی در مطلبی آورد، ایالات متحده می تواند از تشدید درگیری اعراب و اسرائیل برای پنهان کردن شکست خود در اوکراین استفاده کند
به گزارش اسپوتنیک، در این مطلب آمده است:"توجه رسانه ها اکنون بر آنچه در اسرائیل اتفاق می افتد متمرکز شده است، نه در اوکراین. و این برای برخی بسیار مفید است، زیرا درگیری اوکراین به شکست بزرگی برای غرب تبدیل شده است."
نویسندگان این مطلب معتقدند که توجه بیشتری به وضعیت خاورمیانه خواهد شد، زیرا ممکن است در آنجا اوضاع و تنش تشدید شود. به همین دلیل، زمان تخصیص مجدد منابع برای آمریکا و ناتو فرا رسیده است.
در ادامه این مطلب می آید: "اگر به عنوان یک نیاز فوری مطرح شود، دست کشیدن از اوکراین قابل بخشش تر به نظر می رسد. در واقع، این قبلا اتفاق افتاده است".
همانطور که ولادیمیر زلنسکی قبلاً در مصاحبه با فرانس 2 اعتراف کرد، تشدید تنش در اسرائیل خطر منحرف کردن توجه جامعه بین المللی را از درگیری در اوکراین دارد. به گزارش آکسیوس، ایالات متحده قصد دارد ده ها هزار گلوله توپ که برای نیروهای مسلح اوکراین در نظر گرفته شده است را به اسرائیل ارسال کند.
صبح روز هفتم اکتبر، اسرائیل در چارچوب عملیات طوفان الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، مورد حمله موشکی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه قرار گرفت. علاوه بر این، پس از حملات موشکی گسترده، نیروهای حماس به مناطق مرزی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند. در پاسخ، نیروهای دفاعی اسرائیل عملیات شمشیر آهنین را علیه حماس در نوار غزه آغاز کردند. چند روز پس از حمله، ارتش اسرائیل کنترل تمام شهرک‌های نزدیک مرز غزه را به دست گرفت و حملات هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داد: تامین آب، غذا، برق، دارو و سوخت به حالت تعلیق درآمد.
تعداد قربانیان در نوار غزه از 4.6 هزار نفر گذشت و بیش از 14 هزار زخمی شدند. در اسرائیل، به گفته مقامات محلی، بیش از 1.3 هزار نفر جان خود را از دست دادند. به گفته منابع مختلف، حدود 150 اسرائیلی ممکن است در اسارت حماس باشند. خود جنبش اعلام کرد که حدود 200 تا 250 زندانی در نوار غزه وجود دارد.
وزارت امور خارجه روسیه از طرفین خواست تا خصومت ها را متوقف کنند. با توجه به موضع ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، حل و فصل بحران خاورمیانه تنها بر اساس فرمول "دو دولت" مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد امکان پذیر است که ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در چارچوب آن را فراهم می کند.
مناقشه فلسطین و اسرائیل، مرتبط با منافع ارضی طرفین، برای چندین دهه منبع تنش و درگیری در منطقه بوده است. تصمیم سازمان ملل متحد با نقش فعال اتحاد جماهیر شوروی در سال 1947، ایجاد دو کشور - اسرائیل و فلسطین را تعیین کرد، اما فقط اسرائیل ایجاد شد. اسرائیل ضمن اعلام موافقت با اصل دو دولتی، سرزمین های فلسطین را به طور کامل آزاد نکرد.