۱۴۰۲ آبان ۴, پنجشنبه

 ایرنا: در پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه انفجار روی داده است

خبرگزاری ایرنا به نقل از خبرگزاری المیادین لبنان گزارش کرده که امروز، جمعه، «صدای انفجار در پایگاه نظامیان آمریکایی در میدان گازی کونیکو واقع در حومه شمالی دیرالزور شنیده است.» این گزارش کوتاه مدتی پس از نیمه شب گذشته به وقت تهران در ایرنا منتشر شده است.

دیرالزور در شرق سوریه واقع است. این گزارش درحالی منتشر شده که وزارت دفاع آمریکا از حمله به مقر نیروهای ایران و وابسته به آنان در شرق سوریه خبر داده‌اند.

این خبرگزاری همچنین گفته است که «منابع خبری از حمله پهپادی علیه نیروهای آمریکایی در اطراف فرودگاه اربیل عراق خبر داده بودند.»

ایرنا افزوده است که در روزهای گذشته پایگاه‌های نظامی ایالات متحده در عراق و سوریه در چندین نوبت هدف حملات پهپادی و راکتی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، «در نتیجه چندین حمله به پایگاه عین الاسد و نیز میدان نفتی العمر و الشدادی در شرق الحسکه در سوریه در چند روز گذشته تلفات انسانی در میان نیروهای اشغالگر آمریکایی ثبت شده و در نتیجه سه حمله پهپادی و موشکی نیروهای مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی عین الاسد در منطقه البغدادی در منطقه هیت در استان غرب الانبار عراق، یک پیمانکار خارجی و ۲ نفر از نظامیان آمریکایی کشته و ۶ نظامی دیگر آمریکایی زخمی شدند.»

منابع آمریکایی پیشتر گفته بودند در نتیجه حمله به پایگاه‌های آمریکایی در منطقه چند نظامی به طور سطحی زخمی شده‌اند اما هنوز در مورد این گزارش اظهارنظری نکرده‌اند.

مشخص نیست که زمان انفجار گزارش شده توسط ایرنا قبل از حمله هوایی ایالات متحده به مقر نیروهای وابسته به ایران یا بعد از آن بوده است.