۱۴۰۲ آبان ۷, یکشنبه

 ساوت چاینا مورنینگ پست می نویسد، رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا، مایک جانسون، می تواند ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین را متوقف کند.

به گزارش اسپوتنیک، این نشریه می‌گوید: "جانسون با حمایت بیشتر از کی یف مخالف است و مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوری‌خواهان ممکن است به سادگی از اجرای درخواست جو بایدن رئیس‌جمهور برای کمک به اسرائیل و اوکراین خودداری کند."
این روزنامه خاطرنشان می کند که حمایت نظامی از غرب یک راه نجات برای اوکراین است.
در این مطلب می آید: "اگر ایالات متحده کمک به کی یف را متوقف کند، بعید است که اروپا بتواند این شکاف را پر کند. اقتصادهای سراسر اروپا در سال های اخیر دوران سختی را تجربه کرده اند، حتی در کشورهای پیشرو مانند آلمان."
به نظر او، تحریم ها علیه روسیه نتیجه ای به همراه نمی آورد، برعکس، نرخ رشد اقتصادی به آن اجازه می دهد که مثلاً از آلمان پیشی بگیرد.
ساوت چاینا مورنینگ پست در پایان می‌نویسد: "اگر تحریم‌های اقتصادی کارساز نباشد و عملیات نظامی به نتیجه نرسد، آتش‌بس تنها گزینه خواهد بود".
مایک جانسون، رئیس جدید مجلس نمایندگان، خواستار تقسیم درخواست 105 میلیارد دلاری برای حمایت از اسرائیل و اوکراین شد و همچنین خواستار حساب کاخ سفید برای بودجه هزینه شده در کی یف شد.

"حضور در دو جبهه"؛ شکست احتمالی اوکراین و بلوک غرب با آغاز زمستان

Президент Украины Владимир Зеленский и президент США Джо Байден во время встречи в Белом доме - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.10.2023
Telegram
تحلیلگر سابق سیا معتقد است، با شروع هوای سرد، نیروهای مسلح اوکراین ممکن است نتوانند در مقابل نیروهای روسی مقاومت کنند".
به گزارش اسپوتنیک، "ری مک گاورن"، در مصاحبه ای با کانال یوتیوب Judging Freedom گفت:" من فکر می‌کنم که روس‌ها می‌توانند به محض شروع یخبندان به آن سوی رودخانه دنیپر بروند و این در حدود یک ماه دیگر امکان‌پذیر است. بایدن باید اشتباه خود را بپذیرد: او گفته بود که مسکو ظاهرا در حال شکست است، اما برعکس، آنها در حال پیروزی هستند".
به عقیده وی، حتی اگر کنگره آمریکا بسته جدید کمک نظامی به اوکراین را تصویب کند، این موضوع بر موقعیت نیروهای مسلح اوکراین تأثیری نخواهد گذاشت. مک گاورن معتقد است که در ماه های آینده، رژیم کی یف ممکن است شکست نهایی را متحمل شود.
وی افزود: "خاورمیانه به بهترین فرصت تبدیل شده است تا ذهنمان را از آنچه در حال رخ دادن است دور کنیم".
در عین حال رئیس کاخ سفید انتظار داشت که آمریکا بتواند در دو جبهه در جنگ پیروز شود، اما اتفاقات در خط مقدم نشان می دهد که آنها حتی در یک جبهه در حال شکست هستند.
اخیرا رسانه های غربی به طور فزاینده ای نوشته اند که غرب از درگیری اوکراین خسته شده است و حمایت از رژیم ولادیمیر زلنسکی در حال ضعیف شدن است. پس از وخامت اوضاع در خاورمیانه، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده قول داد از کی یف و تل آویو حمایت کند.
در عین حال، روز گذشته گروهی از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکایی لایحه‌ای را ارائه کردند که به اسرائیل اجازه می‌داد کمک‌ها به اسرائیل تخصیص داده شود، اما حمایت مالی از اوکراین نمی‌شد. این امر پس از آن صورت می گیرد که رئیس کاخ سفید درخواست بودجه 61.4 میلیارد دلاری برای جمهوری شوروی سابق را به مجلس نمایندگان ارسال کرد.