۱۴۰۲ مهر ۲۹, شنبه

 

یک "جو" شرف روزنامه نگاری در ایران اینترنشنال نیست

پیوند جنایت با وقاحت

در بمباران بیمارستان المعمدانی

 
 
 

 

 

جنایت بمباران بیمارستان المعمدانی غزه توسط اسرائیل، با وقاحت انداختن آن به گردن خود فلسطینی ها کامل شد. رسانه های فارسی زبان خارج از کشور و بویژه ایران اینترنشنال که تمام و کمال در خدمت اورشلیم ظاهر شده، دقیقا آنچه را که اتاق تبلیغاتی اسرائیل در این باره دیکته کرده تکرار می کنند. حداقل شرافت حرفه ای نیز در این رسانه ها نیست که اگر بود، یک موی تن شبکه الجزایر در تنشان رویش می کرد! شبکه ای که واقعیت این بمباران را مستند به فیلمی که خود از لحظه بمباران تهیه کرده فاش کرد و به همین دلیل دولت اسرائیل دستور ممنوع شدن فعالیت این شبکه در اسرائیل را صادر کرد.

شبکه الجزایر به نقل از شبکه قدس فیلمی را به همراه این گزارش منتشر کرد:

« بمب‌های هدایت ‌شوندۀ GBU-32 که در لحظه بمباران موشکی بیمارستان بر فراز آن دیده شده ثابت می کند که بمباران با همین بمب انجام شد و  این بمب‌ها در اختیار ارتش اسرائیل است.

(فلسطینی ها چنین بمبی را دراختیار دارند؟ اگر دارند چرا یکی از آنها را به طرف تل آویو شلیک نکرده اند؟ آنچه فلسطینی  ها دراختیار دارند و شلیک می کنند راکت و موشک های برُد کوتاه با قدرت تخریب بسیار محدود است. آنچه با آن بیمارستان مذکور ویران شده و حداقل 500 قربانی و دو برابر این مجروح بر جای گذاشته، راکت نیست؛ بمبی است که دراختیار اسرائیل است.)

این بمب‌ها در هوا منفجر می‌شوند اما گودال ایجاد نمی‌کنند بلکه از طریق ترکش، موج انفجار و گلوله‌های آتش قربانی می‌گیرند.

پس از  فرود این بمب بر بیمارستان المعمدانی خبرنگار الجزیره گزارش داده  اسرائیل در حمله به بیمارستان المعمدانی از نوع خاصی بمب استفاده کرده که قادر به ایجاد هزاران ترکش است.

این فیلم و صدها عکس از این صحنه و صحنه های دیگر بمباران غزه منتشر شده و تکذیب آنها توسط اسرائیل، خود نه تنها بر خشم و نفرت مردم بلکه بر رسوائی و وقاحت اسرائیل افزوده است.