۱۴۰۳ اردیبهشت ۱۰, دوشنبه

 

وزیر دفاع روسیه:

ناتو به مرزهای روسیه نزدیک شده!

تلویزین حزب کمونیست روسیه- ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 

 

 

به گزارش خبرگزاری تاس، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه روز ۲۶ آوریل در جریان نشست وزرای دفاع کشورهای سازمان همکاری شانگهای که در آستانه برگزار شد، گفت: نیروهای ائتلاف آتلانتیک شمالی به مرزهای روسیه بسیار نزدیک شده اند که تهدیدهای همه جانبه ای برای امنیت نظامی روسیه است.
 من می خواهم تأکید کنم که این ما نبودیم 
که به سمت آنها هجوم آوردیم، بلکه آنها بودند که ما را محاصره کردنداز همین روی تجربه نشان می دهد که نمی توان به غربی ها اعتماد کرد.

 وی در نشست وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در آستانه گفت: اکنون به ما تهمت می زنند که اگر روسیه در اوکراین متوقف نشود، به کشورهای ائتلاف ناتو حمله خواهد کرد.
این درحالی است که فدراسیون روسیه به سیاست عدم مداخله در امور سایر کشورها پایبند است. اگر چه پس از نابودی اتحاد جماهیر شوروی، گسترش اتحاد آتلانتیک شمالی به شرق همچنان ادامه دارد، با توجه به اینکه در دهه ۹۰ قرن گذشته به ما قول داده شده بود که ناتو گسترش نخواهد یافت اما در شش موج به طرف ما ادامه دادند. فدراسیون روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است. ما برای حمله به کشور های بلوک ناتو، نه منافع ژئوپلیتیکی داریم و نه نظامی بلکه ما به سادگی از مردم خود در سرزمین های تاریخی خود محافظت می کنیم.

مسکو همواره حداکثر تلاش را برای حفظ ثبات استراتژیک و توازن قدرت در جهان انجام داده است.

 

https://www.rline.tv/news/2024-04-28-shoygu-rossiya-ne-imeet-planov-napadat-na-strany-nato-rossiya-prosto-zashchishchaet-interesy-svoikh-/