۱۴۰۳ اردیبهشت ۴, سه‌شنبه

 

هلال احمر ایران از جاری شدن سیل و آب گرفتگی در اصفهان خبر داد

سیل ایران

منبع تصویر،IRNA

توضیح تصویر،بارندگی در اصفهان باعث آبگرفتگی معابر شده است

محمد نوید متقی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر اصفهان، از وقوع سیل و آب گرفتگی در شماری از شهرستان‌های این شهر خبر داده و گفته است که امدادرسانی در شهرستان‌های نائین، کاشان، آران و بیدگل ادامه دارد.

به گفته او سیل دو دستگاه خودروی کامیون را در شهرستان نائین با خود برده و باعث آسیب رساندن و خرابی خانه‌ها در شهرستان آران و بیدگل شده است.

همچنین ویدیوهایی از آبگرفتگی بافت تاریخی شهرستان زواره اصفهان در شبکه‌های اجتماعی همرسانی شده است و گزارش شده که برخی از منازل قدیمی هم تخریب شده است.

احمد رضا طحانی، فرماندار شهرستان خور و بیابانک از مردم خواسته است که از رفتن به مناطق سیل خیز و مسیر سیلاب‌ها خودداری کنند.

او افزود که بارندگی شدید موجب آب‌گرفتگی و جاری شدن سیل در بسیاری از مناطق شهری، روستایی و کوهستانی شهرستان خور و بیابانک شده است.

ویدیوهای منتشر شده از خیابان‌های خور و بیابانک اصفهان نشان می‌دهد که جاری شدن آب در جاده‌ها آن را شبیه رودخانه کرده است.

توضیح ویدئو،بارندگی شدید موجب آب‌گرفتگی و جاری شدن سیل دراصفهان شده است

فرماندار شهرستان خور و بیابانک اضافه کرد که با صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی و ادامه بارش رگباری باران در هفته جاری، همچنان خطر آبگرفتگی معابر، جاری شدن آب و سیل وجود دارد و از مردم خواست که به توصیه‌ها و هشدارهای هواشناسی توجه کنند.

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، هم به ایرنا گفته است که با توجه به بارش‌های رگباری و بروز سیلاب و روان شدن آب در بسیاری از مناطق استان مردم از هرگونه تردد و توقف در مسیر رودخانه‌های فصلی و آبراهه‌ها و انجام سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

به گفته او بارش‌های رگباری و تگرگ در مناطق شمال و شمال شرق استان اصفهان از جمله شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نائین، اردستان و نظنز باعث جاری شدن سیل در جاده‌های مواصلاتی شهری و روستایی شده است.

او افزود که ادامه بارش‌ها تا فردا پیش بینی شده است.

بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی اصفهان، بارش‌های همرفتی همراه با صاعقه و تگرگ در مناطق مختلف استان تا نیمه اردیبهشت ادامه خواهد داشت.