۱۴۰۳ اردیبهشت ۲, یکشنبه

 

تحمیل حجاب با نام "طرح نور"

مهرپیشانی ها در ج. اسلامی

فاجعه اجتماعی می آفریند!

 
 
 

 

 

جنجال سازی بر سر حجاب، اینبار با نام "طرح نور" به اجرا گذاشته است. طرحی که نامش نور نیست و بقول ایرج میرزا "طرح گور " است که زنها را مرتجعین مذهبی در آن می خواهند و آنها که منتظر انفجار دوباره خشم و اعتراض مردم در کف خیابانها  هستند برای آن روزشماری می کنند.

این مرتجعین یک علامت اختصاری دارند که بر پیشانی آنها هک شده است و آن نیست مگر مهر داغ.

هیچ مهر گلی و سردی پیشانی را اگر یک عمر کامل هم نماز بخوانی کبود ابدی نمی کند. اگر می کرد چرا پیشانی آیت الله بروجردی و یا آیت الله خمینی و یا حتی همین آقای خامنه ای پیشانی اش کبود نیست؟

برای این علامت، مهر نماز را داغ کرده و بر پیشانی می چسبانند. درست مثل  "داغ" کردن اسب با نام دامداری که اسب متعلق به آنست تا اسب های این دامدار با اسب های آن یکی دامدار قاطی نشود.

در دهه چهارم جمهوری اسلامی حجتیه اندیشان بتدریج پیشانی های خود را داغ کردند تا از دیگر مذهبی ها متمایز باشند. تقریبا  همه آنها که در اطراف آیت الله مصباح یزدی جمع شدند همین مهر را بر پیشانی دارند. چه عمامه به سر و غیر عمامه به سر. برای مثال نگاه کنید به پیشیانی سعیدجلیلی که سوگولی مصباح یزدی بود و یا مرتضی آقا تهرانی که اکنون جانشین مصباح یزدی و دبیرکل جبهه پایداری است. در دهه چهارم جمهوری اسلامی بتدریج در میان نظامی  ها و سپاهی ها نیز این مهر پیشانی ها زیاد شدند که یکی از آنها وزیر کشور کنونی، یعنی سردار وحیدی است. سرداری که سالها فرمانده نیروهای قدس سپاه بود و پس از انفجار مرکز همیاری یهودیان آرژانتین و کشته شدن نزدیک به یکصد تن، به حاشیه خیزید تا آنکه در دولت ابراهیم رئیسی وزیر کشور شد. او از معدود و یا شاید تنها وزیر کشور باشد که نیروی انتظامی تحت فرمانش است.

او اکنون فرماندهی "طرح نور" را برعهده دارد و پیش از آنکه قانون حجاب و عفاف به تصویب مجلس و تائید شورای نگهبان برسد آن را به اجرا گذاشته است. (خود همین نام، یعنی "عفاف" توهین به زنان مخالف حجاب است زیرا آنها را عفیف نمی داند).

او روز گذشته و با شکل گیری دوباره مخالفت با تحمیل حجاب به زنان در درون حکومت، در یک مصاحبه گفت: "من طرح «نور» را تقدیر می‌کنم. فرماندهی نیروی انتظامی برای ایجاد آرامش به وظایف محوله خود پرداخته و اکثر قریب به اتفاق شهروندان با این طرح همراهی کرده‌اند. مسئله حجاب از ارکان هویتی نظام است."

همزمان با او "حمید رسایی" یک مهر پیشانی دیگر که در مرحله اول انتخابات مجلس با رای سازمان یافته حجتیه و جبهه پایداری نماینده سوم تهران شد نیز روز گذشته یک نشست با عنوان "عقب نشینی گشت ارشاد ممنوع" برگزار کرد که در آن دو چهره شاخص جبهه پایداری نیز حضورداشتند. یعنی کوشکی و روانبخش که به در مرحله اول انتخابات تحریم شده اخیر به مجلس راه یافته اند.

رسائی چون با حدود ۴۵۰ هزار رای منتخب سوم تهران شده برای ریاست مجلس نیز خیز برداشته است.