آیا این عکس نمادین المپیک ۲۰۲۴ پاریس خواهد بود؟

مدینا امتیاز ۹.۹ را با این موج سواری ثبت کرد

منبع تصویر،AFP

  • نویسنده,شان کرنز
  • شغل,بی‌بی‌سی اسپورت

زمانی که گاربریل مدینا، موج‌سوار برزیلی، سوار یکی از بزرگترین موج‌های روز شد، ژروم بروله عکاس فرانسوی می‌دانست که فرصت گرفتن عکسی منحصر به فرد دست داده است.

بروله گفت: «شرایط بی‌نظیر بود، امواج بلندتر از انتظار ما بودند.»

اما وقتی بروله عکس‌های دوربینش را بررسی کرد با تصویری روبرو شد که در خواب هم نمی‌دید.

بروله در جریان برگزاری این رقابت‌ها در تاهیتی، روی قایقی در کنار این موج منتظر بود، که این موقعیت بی‌نظیر خودنمایی کرد: مدینا بعد از سوار شدن بر یک موج بزرگ در لحظه پایانی به اصطلاح «به بیرون پرت شد».

مدینا از پشت موج ظاهر شد و یک انگشت خود را به نشانه شادی از امتیازی که آورده بود - ۹.۹ - در هوا گرفت.

بروله در مناسب‌ترین لحظه، معلق ماندن موج‌سوار برزیلی در هوا را ثبت کرد، طوری که انگار او و تخته موج‌سواری‌اش روی یک سطح جامد قرار گرفته‌اند.

بروله گفت: «او در پشت موج بود و من نمی‌توانستم او را ببینم. او ناگهان ظاهر شد که من از آن صحنه چهار عکس گرفتم و این یکی از آن عکس‌هاست.»

«گرفتن عکس سخت نبود. مساله بیشتر پیش‌بینی لحظه بود و اینکه گابریل کجا از موج به بیرون پرت می‌شود.»

«فکر می‌کنم زمانی که او داخل دالان موج بود می‌دانست که سوار یکی از بزرگترین امواج روز شده است. او طوری از روی آب پرید که انگار می‌خواست بگوید 'هورا ، فکر می‌کنم نمره‌اش ده باشد'.»

این عکس که فورا به دست ادیتورهای بروله رسید، به سرعت در فضای مجازی جلب توجه کرد.

بروله خبر نداشت عکس او چقدر محبوب شده تا اینکه حساب‌هایش در شبکه‌های اجتماعی را باز کرد.

او گفت: «داشتم بعد از عکاسی از این صحنه‌ها تلفنم را در طول یک تنفس چند دقیقه‌ای چک می‌کردم که متوجه نوتیفیکیشن‌های زیادی در رسانه‌های اجتماعی شدم و فکر کردم این تصویر دارد خبرساز می‌شود.»

مدینا عکس را در حساب اینستاگرام خود پست کرد و عکس تاکنون بیش از سه میلیون و ۸۰۰ هزار بار «لایک» گرفته است.

مدینا درحال سواری بر موجی «باورنکردنی» که قرار است لحظه‌ای دیدنی خلق کند

منبع تصویر،AFP

توضیح تصویر،مدینا درحال سواری بر موجی «باورنکردنی» که قرار است لحظه‌ای دیدنی خلق کند
موج سواری

منبع تصویر،AFP

مدینا

منبع تصویر،AFP