۱۴۰۳ مرداد ۷, یکشنبه

 

استقرار سلاح های اتمی گسترش می یابد

چین در کنار روسیه

در رژه روز نیروی دریائی روسیه

 
 

 

روز نیروی دریائی روسیه با مراسم رژه و سخنرانی پوتین در سن پترزبورگ برگزار شد. پوتین در این مراسم طی سخنانی گفت:

اولین بازه زمانی نیروی دریایی روسیه توسط پطر اول در اکتبر ۱۶۹۶ تأسیس شد. ریشه‌های نیروی دریایی روسیه را می‌توان به دوره بین قرن ۴ تا ۶ ردیابی کرد. اولین ناوگان اسلاوی شامل کشتی‌های قایقرانی کوچک و قایق‌های ساده ای بود که دریانوردی شده بودند و قادر به پیمایش در بستر رودخانه‌ها بودند. در طول قرن ۹ تا ۱۲، صدها کشتی با یک، دو یا سه دکل در روسیه وجود داشت.

نیروی دریایی شوروی به چهار ناوگان بزرگ تقسیم می‌شد: ناوگان شمالی، ناوگان اقیانوس آرام، ناوگان دریای سیاه و ناوگان بالتیک.

اکنون کشور ما یک قدرت دریایی است. روسیه به لطف موقعیت ژئوپلیتیکی و اکتشافات جغرافیایی خود به این موقعیت دست یافته است. کار بی وقفه، شجاعت و استعداد ملوانان ما نیز به این امر کمک کرد. روسیه به این نکته توجه می کند که تاسیسات مهم روسیه می تواند با حدود 10 دقیقه زمان پرواز در دسترس موشک های آمریکایی در آلمان قرار گیرد.

به همین دلیل اگر ایالات متحده به آلمان تسلیحات موشکی مجهز به کلاهک های اتمی بفرستد، روسیه خود را از تعلیق استقرار تسلیحات مشابه آزاد می داند.

توسعه تعدادی از سیستم های ضربتی روسیه در حال حاضر در مراحل پایانی خود است. با در نظر گرفتن اقدامات ایالات متحده و متحدان آن در اروپا و سایر مناطق جهان، اقدامات متقابل برای استقرار این تسلیحات انجام خواهیم داد.

پوتین و بلوئوسف وزیر دفاع جدید روسیه در رژه اصلی نیروی دریایی روسیه در سنت پترزبورگ شرکت داشتند. نیروی دریایی چین از جمله مهمانان دعوت شده بود. ملوانان چینی شعار می دادند: «سلام رئیس جمهور! زنده باد دوستی چین و روسیه!»

در مجموع 20 کشتی و قایق، یک زیردریایی، چهار کشتی بادبانی و بیش از 2.5 هزار پرسنل نظامی در رژه شرکت داشتند.

پوتین در مراسم رژه در سنت پترزبورگ روز نیروی دریایی را به ارتش روسیه تبریک گفت و به خدمه کشتی های چین، الجزایر و هند که در این رژه حضورداشتند سلام کرد.