۱۴۰۳ مرداد ۱۰, چهارشنبه

 

"له زه‌اکو" : اسرائیل با کشتن هنیه حکومت ایران را تحقیر و قدرت بازدارندگی خود را احیاء کرد

در پی کشته شدن رهبر سیاسی حماس، اسماعیل هنیه در تهران، روزنامۀ اقتصادی "له زه‌اکو" چاپ پاریس در مطلبی نوشت که اسرائیل با کشتن اسماعیل هنیه هم جمهوری اسلامی ایران را تحقیر کرد و هم قدرت بازدارندگی خود را احیاء نمود که در اثر حملۀ هفتم اکتبر حماس  شدیداً لطمه دیده بود.

یک تکنسین اسرائیلی در مقابل یک جنگندۀ "اف ۳٥" این کشور در یک پایگاه هوایی ایتالیا.
یک تکنسین اسرائیلی در مقابل یک جنگندۀ "اف ۳٥" این کشور در یک پایگاه هوایی ایتالیا. © .

به نوشتۀ روزنامۀ فرانسوی "له زه‌اکو" موشکی که اسرائیل به وسیلۀ آن اقامتگاه هنیه در تهران را هدف قرار داد بیرون از حریم هوایی ایران پرتاب شد و زیاد نخاله، رهبر جهاد اسلامی، که در طبقۀ دیگر همان ساختمان اقامت داشت در حملۀ موشکی اسرائیل صدمه‌ای ندید.

"له زه‌اکو" می افزاید که از منظر سیاسی و نظامی عملیات اسرائیل ضربۀ بسیار سختی به شمار می رود. اسماعیل هنیه میهمان رسمی جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان بود. او ساعتی پیشتر با علی خامنه‌ای، رهبر حکومت اسلامی ایران، ملاقات کرده بود و تنها ساعاتی پس از کشته شدن فواد شکر، نفر دوم حزب‌الله لبنان، در جنوب بیروت، به قتل رسید.

به نوشتۀ "له زه‌اکو" با مرگ اسماعیل هنیه دفاع هوایی ایران بار دیگر نتوانست موشک اسرائیلی را رهیابی و منهدم کند. در آوریل گذشته یک حملۀ پهپادی منسوب به اسرائیل توانسته بود رادارهای تأسیسات اتمی اصفهان را منهدم سازد.

"له زه‌اکو" سپس به نقل از کارشناسان نظامی اسرائیل نوشته است که واکنش های ایران و حزب‌الله به کشته شدن اسماعیل هنیه و فواد شکر از محدودۀ خاصی فراتر نخواهند رفت تا دامنۀ جنگ بیش از این گسترش نیابد.

PUBLICITÉ

در اولین واکنش خود به قتل اسماعیل هنیه در تهران، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجۀ آمریکا، گفت که کشورش نه از حملۀ منتهی به مرگ هنیه مطلع بوده و نه دخالتی در آن داشته است.