۱۴۰۳ مرداد ۷, یکشنبه

 

برای وحدت و قانونگرائی

تا پای جان خواهم ایستاد!

 
 

 

گزیده ای از سخنرانی روز گذشته دکتر پزشکیان در مراسم رسمیت یافتن تحویل دولت:

«سپاسگذار لطف و تدبیر رهبر معظم انقلاب هستم که عرصه را بر مشارکت موثر ملت و رقابت معنادار تفکرات سیاست های متفاوت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گشودند.

مردم آگاهانه در این میدان پا نهادند و با رای خود به تغییر، بار سنگینی را در این شرایط خطیر بر دوش این حقیر نهادند. آنان که به من یا به نامزدهای رقیب رای دادند و یا حتی از سر دغدغه مندی و نقد و اعتراض وارد عرصه انتخاب نشدند انتظار تحول را پیش روی نظام، من و دولت آینده نهادند که زمان پاسخگویی از امروز عملا آغاز می شود.

ما تنها با همگرایی و قانون گرایی در منظومه حکومت می توانیم از بحران ها و تنگناهای پیش روی کشور عبور کنیم و امیدها و انتظارات به حق مردم را پاسخ دهیم. یک جامعه همگرا و قانون مدار می تواند شاهد قدرتمند شدن حاکمیت و قدرت یابی بیشتر جامعه را آماده کند و نقش تعاملی برای پیشرفت و توسعه کشور را رقم بزند.

من و دولت آینده رسالت و مسئولیت مان تعهد به چشم اندازی است که رهبر انقلاب تعریف وسیاست های کلی است که ابلاغ فرمودند و قانون برنامه است که درمناظرات بر آن تاکید کردم.

موفقیت دولت در پاسخ مناسب به انتظارات مردم و ضرورت تحول و اصلاح امور کشور، توفیق نظام و نشانه دور اندیشی و اقتدار رهبر انقلاب است. از نظام حکمرانی کشور، نخبگان و نهادهای مدنی جریان های سیاسی و یکایک ملت شریف ایران می خواهم که دست به دست هم دهیم تا فضای احیای نشاط، امید و اعتماد امروز مردم برای آینده ایران پایدار بماند.

ظلم این است که عده‌ای از دوستان و جناح خود را داشته باشیم و مردم را نداشته باشیم. بارها گفته‌ام، در سلامت، شغل، جایگاه و تقسیم منابع، مراعات انصاف جز اصولی است که باید به آن پایبند باشیم. به مردم و مقام معظم رهبری تعهد می‌کنم که برای مردم جز انصاف و عدالت راهی دیگر را نپوییم. قول می‌دهیم که با تمام وجودمان به این مردم خدمت کنیم، قول می‌دهیم که در راه شهیدان و کسانی که در راه مملکت جان خود را فدا کردند، تا پای جان بایستیم. بازگشت کشور به جایگاه واقعی خود و عزت و افتخار، جز با وحدت و قانونگرایی امکانپذیر نیست.

از رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران که خالق فرصت های نو برای سربلندی ایران هستند می خواهم مرا یاری کنند که بتوانم بخشی از نگرانی مردم را برای ایران کم کنم. من شریک دردهای مردم و پوینده راه پیشرفت و اعتلای ایران خواهم بود.