۱۴۰۳ مرداد ۷, یکشنبه

 از دیروز دولت را

تحویل دکتر پزشکیان دادند!

مراسم رسمیت یافتن ریاست جمهوری دکتر پزشکیان روز گذشته و با حضور رهبر جمهوری اسلامی و دیگر مقامات نظام و همچنین مهمان های داخلی و خارجی برگزار شد. در این مراسم هم علی خامنه ای یک سخنرانی کوتاه کرد و هم پزشکیان یک سخنران مفصل تر از سخنرانی رهبر اما هر دو سخنرانی نگاه به آینده و حل بحران هائی را داشتند که جامعه درگیر آنست.

رهبر جمهوری اسلامی در سخنرانی خود ضرورت نگاه به افریقا و آسیا و همچنین مناسبات با همسایه ها را مورد تاکید قرارداد اما تکیه کلامش روی حل مسائل اقتصادی داخلی بود. او نامی از چین و روسیه و یا کره شمالی نبرد اما گفت که باید با دولت ها و کشورهائی که در دوران سخت ایران را یاری کردند و در مجامع جهانی در کنار ایران ایستادند مناسبات را گسترش داد. درباره مناسبات با اروپا نیز وی به نسبت گذشته ها، لحنی ملایم داشت و مناسبات با اروپا را موکول به حسن رابطه آنها و دوری گزیدن از سیاست های خصمانه گذشته کرد.

سخنرانی پزشکیان اشاره مستقیم به بحران همه جانبه حاکم بر کشور داشت و البته توام بود با راه حل وحدت ملی برای عبور از این بحران ها. او جا به جا از نقش رهبر جمهوری اسلامی در انتخابات اخیر تشکر کرد و خواهان ادامه حمایت او از دولت آینده و برنامه های آن شد. پزشکیان یکبار دیگر تسلط خود به زبان عربی و بویژه زبان قرآنی و نهج البلاغه ای را دراین سخنرانی نشان داد و برخلاف مناظره ای انتخاباتی از لغات و اصطلاحات انگلیسی استفاده نکرد اما با ذکر یک ضرب المثل ترکی، تسلطش به زبان ترکی را بار دیگر نشان داد. بخش هائی از سخنرانی روز گذشته او را در همین شماره پیک نت می خوانید.