۱۴۰۳ مرداد ۱۰, چهارشنبه


mo.rasoulipour

Follow

Original audio

 

4,341 likes

·         mo.rasoulipour

A look at connectivity between ancient Iranian families and their neighboring regions.

در حال کار بر روی تبارنامه‌ای هستم که اطلاعات عمومی قابل دسترس تاریخ باستان رو در یکجا به هم پیوند بده. این کار رو دارم روی برانامه‌ی Miro انجام میدم که بتوانیم به صورت جمعی روش کار کنیم و به صورت عمومی قابل بررسی باشد. هدف نخست این هست مه اسکلت بندی این ارتباطات به سرعت انجام شود. و سپس همه‌ب ارتباطات راستی آزماییی و مستند شود. در جاهایی که اطلاعات همخوانی ندارد نظرات مختلف درج شود.

حدود ۶۰۰ نفر تا به حال لست شده اند. هخامنشی،
ماد،
فرناکی،
مهردادی،
ارتخشیریان ارمنستان،
اروندیان،
اریوبرزنیان،
اشکانیان،
ارشکونی ارمنستان،
مهرانیان،
خسروییان قفقاز،
کارن،
ساسانیان،
قارنوندیان،
باوندیان،
سامانیان و
چندین خاندان دیگر اضافه و ارتباطشان نشان داده شده ولی مار بسیار مانده. اگر علاقه مندید یاری دهید بفرمایید لینک میرو بدم خدمتتون 🌸

در میان همه‌ی اینها بسیار برای من جالب است که چقدر این خانواده هم در هم آمیخته بوده اند و قرن ها در مکان های مشخص قدرت داشته اند.

Edited · 69w

·          

o    flowerart145

اگر بر اساس تحقیقات وسیع باشه بسیار عالیه و براتون آرزوی موفقیت دارم همچنین با اینکار دهن خیلیا بسته خواهد شد

5dReply

o    a_r.saffari

از صفاریان چیزی ننوشتید؟

5wReply

o    turk2000reza

ارتباطشون با خویده رو هم نشون دادی؟؟

11wReply

o    ali.reza.habibi

چیزی به اسم میان‌رودان یا بین‌النهرین نداریم. منطقه‌ای از ایران هست که اسمش اراک بوده که معرب‌ش میشه،عراق. و اراک باستانی پایتخت ایران بوده نه خارج از ایران و سرزمین جدایی. چون ۱۴۰۰ ساله این منطقه رو از دست دادیم، نباید فرض بگیریم که بخشی از ایران نبوده. پس نفرمایید بین‌النهرین یا میان‌رودان. بفرمایید اراک باستانی پایتخت ایران. و خاندان‌های اراکی مثل آشوریان اجداد ماها هستند. سمت مادری من آشوری هستند.

36w1 likeReply

o    mir_masoomeh

👏👏

37wReply

o    parsazia__67

طبق شجره نامه ای که دردست داریم جد پدری بنده ( وصاف بیدگلی) از نوادگان سلسله سامانی بودن.. ایشون خودش یکی از شاعرای به نام دوره خودش بوده. توی دیوان شعرشون هم این شجره نامه مکتوب هست.. اگر خواستین میتونم تقدیم کنم

52w1 likeReply

o    ali.poorsalim.art

بینظیری اقای رسولی پور من زمان خوندن شاهنامه قسمت پیشدادیان به تبار و شجره افراد دقت میکردم و یاداشت برداری میکردم آخرش حدصله ام نشد رفتم گوگل کردم و فقط چک میکردم اسامی رو اما شما اومدین این تبارنامه عظیم و پیچیده رو طراحی کردین واقعا مستحق تحسین و تشویق و درود هستین دم شما گرم و تنتون سلامت 😍😍😍

63wReply

 

 https://www.instagram.com/mo.rasoulipour/reel/Cqn6p07sAWO/