۱۴۰۳ شهریور ۱۵, پنجشنبه

 

توضیح ویدئو،آنچه از قتل یک زن و مرد با سلاح گرم در رشت می‌دانیم
قتل استاد سنتور با گلوله در رشت؛ تسلیت همکاران «یاسمین رحمتی»

همکاران و دوستان «یاسمین رحمتی»، نوازنده سنتور، آهنگساز و استاد دانشگاه تهران که خبر قتل او با سلاح گرم آنها را در بهت و شوک فرو برده است در صفحه‌های خود در شبکه‌های اجتماعی پست‌های یادبود منتشر کرده‌اند.

صبح روز چهارشنبه ۱۴ شهریور، رسانه‌های ایران خبر دادند که «زن و مرد جوان غیربومی در ویلایی اجاره‌ای در محله پیربازار رشت به ضرب گلوله به قتل رسیده‌اند» و قاتل یا قاتلان پس از ارتکاب این جنایت از محل حادثه گریخته‌اند.

پس از آن رسانه‌های ایران از جمله خبرگزاری تسنیم و وبسایت رکنا که بیشتر خبرهای حوادث را پوشش می‌دهد، خبر دادند که زن مقتول، موسیقیدانی به نام «یاسمین رحمتی» است.

علیرضا حدادی، رئیس پلیس آگاهی گیلان گفت: «کارآگاهان تحقیقات خود را برای بررسی موضوع و دستگیری قاتل یا قاتلان آغاز کردند که به محض روشن شدن ماجرا، موضوع اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

او با اشاره به اینکه در این واقعه «یک زن ۳۶ ساله و یک مرد ۳۷ ساله غیربومی» به قتل رسیدند، افزود: «مقتولان در یک منزل ویلایی اجاره‌ای ساکن بودند که با سلاح گرم به قتل رسیدند.»

کیارش ترکمان، مدرس تار و سه‌تار، در واکنش به این حادثه با انتشار یک ویدیو از هم‌نوازی با خانم رحمتی در اینستاگرام نوشت: «سفرت به سلامت.»

شیرین رستگارپور، نویسنده و مترجم، با انتشار تکه‌ای از اجرای خانم رحمتی در شبکه ایکس نوشت: «این زیبای آرام معناجوی بی‌حاشیه و طبیعت‌دوست یاسمین رحمتی است، یا دیگر باید بنویسم یاسمین رحمتی بود که با شلیک گلوله به سرش در رشت کشته شده است. روان‌پریش‌ها میان ما تردد دارند. هرگز فکرش را هم نمی‌کنی که در دایره ارتباط یک روح لطیف موسیقایی، قاتلی هم قرار بگیرد، در دایره ارتباطات ما هم هست.»

یاسمین رحمتی به جز نوازندگی و تدریس در دانشگاه، آهنگسازی آثاری را هم در کارنامه دارد که از آن میان می‌توان به آلبوم «نهان» با آواز حسین علیشاپور اشاره کرد. او در اینستاگرامش تصاویری از اجراهایش با پوشش اختیاری منتشر کرده است.