۱۴۰۳ شهریور ۲۴, شنبه

 


 
 
 

نماینده سابق بریتانیا:

هشدار پوتین درباره واکنش

به حمله به روسیه را باید جدی گرفت

 
 

   

متیو گوردون، نماینده سابق بریتانیا و محقق ارشد آکادمی دفاع بریتانیا، در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت:

توانایی اثبات شده روسیه برای پاسخ به تحریکات ناتو در اوکراین "دلیلی کلیدی است که چرا واشنگتن در حال حاضر تمایلی به موافقت با استفاده از سلاح های دوربردتر برای هدف گیری بیشتر در داخل روسیه ندارد." هشدار پوتین درباره مقابله مستقیم روسیه و ناتو در صورتی که ایالات متحده و متحدانش محدودیت های استفاده از موشک های دوربرد غربی برای حملات به عمق روسیه را لغو کنند، جدی است.

ناتو در حال حاضر درگیر جنگ اوکراین است و این درگیری طولانی خواهد بود. تاکنون غرب تسلیحات و تجهیزات اوکراین را تامین کرده، پرسنل ارتش اوکراینی را آموزش داده و تا حد زیادی ماشه موشک‌ها را فراتر از توانایی ارتش اوکراین کشیده است.

در حمله موشکی اخیر روسیه به پایگاه آموزشی ارتش اوکراین و مزدوران در پولتاوا شاهد روشنی بود مبنی بر اینکه نظامیان ناتو در کیف مستقرند و روسیه نشان داد که آماده ضربات بیشتر و مهمتر است.

موشک‌های روسی از سامانه‌های دفاعی پاتریوت آمریکا و سه سامانه دیگر پدافند هوایی اروپایی عبور کردند و آنها که در آن حمله کشته شدند اگر نگوییم همه، اما شماری از  مشاوران دفاعی و هوانوردی سوئد در این حمله کشته شدند و به دنبال همین تلفات بدو که وزیر خارجه سوئد از سمت خود استعفا داد.

بنابراین، در حالی که رسانه‌های غربی و صاحب نظران کلیدی دوست دارند بگویند که هشدارهای روسیه توسط رئیس‌جمهور پوتین یک «بلوف است، واقعیت اینست که واشنگتن به خوبی می‌داند که چه اتفاقی می‌تواند بیفتد. سرنگونی یک F-16 و کشته شدن خلبان آن را هم نباید فراموش کرد.