۱۴۰۳ شهریور ۲۴, شنبه

 

با شلیک به ماهوارهای غربی
جنگ اتمی نه در زمین
بلکه در آسمان روی خواهد داد
همزمان با پیشروی های برق آسای روسیه در شرق اوکراین و همچنین حملات وسیع به نیروهای اوکراین که وارد منطقه کورسک در روسیه شده اند، وزیر خارجه امریکا راهی کیف پایتخت اوکراین شد و سپس وزیر خارج انگلستان نیز به او پیوست. تفسیر خبرگزاری ها این بود که آنها رفته اند تا مجوز حمله به عمق خاک روسیه را توسط موشک های کروز و نقطه زن به اوکراین بدهند. موشک هائی که سامانه های آن نه در اختیار ارتش اوکراین بلکه دراختیار مشاوران نظامی کشورهای ارسال کننده موشک های دور برد به اوکراین هستند.
شاید با چنین قصدی آنها به اوکراین رفته بودند، اما با این جمله پوتین که همزمان با این سفر آن را در یک مصاحبه کوتاه مطرح کرد، ورق را برگرداند و دو وزیر خارجه انگلیس و امریکا تبدیل شدند به مشوقان گفتگو و آتش بس!
پوتین گفت: «اگر اوکراین از موشک های دوربُرد غربی برای حمله به داخل روسیه استفاده کند، ناتو وارد جنگ مستقیم با روسیه شده است.»
معنای این جمله جز آن نبود که روسیه پاسخ را نه به اوکراین بلکه به کشورهای ناتو خواهد داد. هم پوتین وهم لاوروف پیش‌تر نیز گفته بودند که جنگ بر خلاف تصور امریکا، مانند گذشته در اروپا محدود نخواهد ماند و دامن امریکا را بصورت مستقیم خواهد گرفت. متعاقب این نظرات، سایت پلتیکو نوشت که احتمالا روسیه چند ماهواره مجهز به موشک های کوچک اتمی به فضا پرتاب کرده که اگر روسیه در موقعیت دشوار قرارگیرد احتمالا از آن موشک ها برای زدن ماهواره های استراتژیک غرب استفاده خواهد کرد و غرب را در تاریکی فرو خواهد برد. بدین ترتیب، جنگ اتمی نه در روی زمین، بلکه در آسمان روی خواهد داد.
به كانال تلگرام پيك نت بپيونديد: