محمدعلی زم: آقای خمینی به شاه گفته بود ۱۵ سال وقت بدهید تا بهتر از شما اداره کنیم، شد ۴۵ سال

02:25
توضیح ویدئو،محمدعلی زم: آقای خمینی به شاه گفته بود ۱۵ سال وقت بدهید تا بهتر از شما اداره کنیم
محمدعلی زم: آقای خمینی به شاه گفته بود ۱۵ سال وقت بدهید تا بهتر از شما اداره کنیم، شد ۴۵ سال

محمد علی زم، رئیس اسبق حوزه هنری، وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی و پدر روح الله زم با انتقاد از عملکرد جمهوری اسلامی گفته است که روح الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران خطاب به حکومت شاه گفته بود که به ما ۱۵ سال وقت بدهید اگر از شما بهتر اداره نکردیم ما را بیرون کنید.

او در گفتگو با دیدار نیوز انتقاد کرده که «آن ۱۵ سال شده سه تا ۱۵ سال و اتفاقی نیفتاده است.»

آقای زم با اشاره به فرصت‌های اقتصادی و جغرافیایی که ایران دارد انتقاد کرده که «ما سال‌ها است که نه پول داریم نه وقت اما به جای آن کلی کار نکرده روی زمین مانده که باید به یک سرانجامی برسند.»

او با اشاره به شعار کابینه «وفاق ملی» مسعود پزشیکان گفته است: «زن‌ها نیمی از مردم تاریخ و جهان هستند، حالا هنر کردیم یک خانم را به گفته آقای پزشکیان و با توصیه رهبر گذاشتیم وزیر راه و یا یک نفر را به عنوان معاون وزیر علوم از اهل سنت. ما قرار بود که انقلاب اسلامی داشته باشیم نه انقلاب شیعی.»

در بخشی از این گفتگو آقای زم از روند آموزش در این کشور انتقاد کرده و گفته است که اکنون وزیر آموزش و پرورش اعلام می‌کند که اولویتش یاد دادن نماز به دانش آموزان است، در حالی که به اعتقاد آقای زم آموزش پرورش باید سطح علمی دانش آموزان را بالا ببرد و آموزش نماز مربوط به مساجد و حسینیه‌ها است. آقای زم خود زمانی لباس روحانیت می‌پوشید اما دیگر با این لباس ظاهر نمی‌شود.

روح‌الله زم، پسر محمدعلی زم، در سال ۱۳۹۸ در شرایطی مشکوک از عراق به ایران منتقل و یک سال بعد اعدام شد.