۱۴۰۳ شهریور ۱۵, پنجشنبه

 

پنج فلسطینی در حمله هوایی اسرائیل به کرانه باختری اشغالی کشته شدند

ارتش اسرائیل گفته است به یک «گروه تروریستی مسلح» در یک خودرو در طوباس حمله کرده است

منبع تصویر،EPA

توضیح تصویر،ارتش اسرائیل گفته است به یک «گروه تروریستی مسلح» در یک خودرو در طوباس حمله کرده است

مقامات بهداشتی فلسطین اعلام کردند در حمله هوایی اسرائیل به یک خودرو در شمال کرانه باختری اشغالی، پنج مرد فلسطینی کشته شده‌اند.

براساس این گزارش بر اثر اصابت موشک به یک خودرو در منطقه طوباس، در ساعات اولیه روز پنجشنبه همچنین دو نفر دیگر مجروح شده‌اند.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که یک «هسته تروریستی مسلح» را هدف قرار داده است.

رسانه‌های فلسطینی همچنین می‌گویند که یک پسر ۱۶ ساله در اردوگاه آوارگان نزدیک به الفارعه به ضرب گلوله نیروهای اسرائیلی کشته شده است.

ارتش اسرایل می‌گوید سربازان «یک تروریست مسلح به مواد منفجره» را در تبادل آتش کشتند که در جریان این درگیری دیگران نیز هدف قرار گرفته‌اند.

در بیانیه ارتش اسرائیل آمده است که سربازان و نیروهای بخش زندان اسرائیل چهارشنبه شب عملیاتی را در اردوگاه طوباس و الفارعه انجام داده‌اند.

ارتش اسرائیل نام یکی از پنج مرد کشته شده در حمله هوایی در طوباس را محمد زکریا زبیدی، ۲۱ ساله اعلام کرده و گفته او «یک تروریست مهم از منطقه جنین» است.

از پادکست رد شوید و به خواندن ادامه دهید
اسطوره تختی
اسطوره تختی

در مجموعه چهار قسمتی «اسطوره تختی» از زندگی شخصی، ورزشی و اجتماعی غلامرضا تختی می‌شنویم.

پادکست

پایان پادکست

او همچنین فرزند زکریا زبیدی، فرمانده سابق شاخه مسلح جنبش فتح در جنین و گردان شهدای الاقصی بود که در حال حاضر در زندان است و مغز متفکر فرار از زندان در سال ۲۰۲۱ بود.

گردان شهدای الاقصی در بیانیه‌ای تایید کرد که محمد زبیدی و چهار جنگجوی دیگر در حمله اسرائیل کشته شده‌اند.

در ۹ روز گذشته نیروهای اسرائیلی در آنچه که آنها یک عملیات بزرگ «ضد تروریستی» عنوان می‌کنند به شهرهای شمالی کرانه باختری یورش برده‌اند.

به گفته مقامات بهداشتی فلسطینی تاکنون حداقل ۳۶ نفر از جمله ۱۹ نفر در جنین و ۱۰ نفر در طوباس طی این عملیات کشته شده‌اند.

بسیاری از کشته شدگان را گروه‌های مسلح فلسطینی به عنوان اعضای خود معرفی کرده‌اند، اما مقامات خودگردان فلسطین می‌گویند در میان کشته‌شدگان چندین کودک نیز بوده‌اند.

روز سه‌شنبه، یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل گفت که ارتش اسرائیل باید از «تمام قدرت» خود برای مبارزه با آنچه «احیای مجدد تروریسم» در کرانه باختری نامید، استفاده کند.

از زمان حمله مرگبار حماس به اسرائیل در ۷ اکتبر و جنگ متعاقب آن در غزه، خشونت‌ها در کرانه باختری اشغالی افزایش یافته است.

صدها فلسطینی در حالی کشته شده‌اند که نیروهای اسرائیلی حملات خود را تشدید کرده‌اند و می‌گویند که در تلاش برای جلوگیری از حملات مرگبار فلسطینیان به اسرائیلی‌ها در کرانه باختری و اسرائیل هستند.