۱۴۰۱ مرداد ۲۸, جمعه








نامه صنعتگران آلمانی به صدراعظم آلمان

دست از حمایت از دولت

فاسد اوکراین بردارید! راشا تودی- نعمت بوستانی










روز جمعه 19 اوت، روزنامه آلمانی تاگس اشپیگل نوشت: انجمن صنعتگران در منطقه "هاله" در ایالت "زاکسن"، از اولاف شولز صدراعظم آلمان خواست تا همه تحریم ها علیه روسیه را لغو کند. در نامه ای سرگشاده که توسط شبکه تحریریه آلمان RND به دست آمده است، صنعتگران همچنین خواستار مذاکره برای پایان دادن به خصومت ها در اوکراین شدند.

در نامه سرگشاده آمده است، ما صنعتگران از مشورت های متعدد با مشتریان خود می دانیم که اکثریت قریب به اتفاق آنان حاضر نیستند استانداردهای زندگی خود را که طی سال‌های طولانی و با سختی به دست آورده اند فدای اوکراین کنند. این جنگ ما نیست!“

همچنین، صنعتگران با این سوال به اولاف شولتز تذکر دادند: "آیا شما می خواهید صدراعظمی باشید که آلمان را ویران کرد؟ آیا واقعاً می‌خواهید کشورتان را قربانی کنید؟»

اتحادیه کارگری Okrug از عملیات ویژه روسیه در اوکراین به عنوان "جنایت جدی" و "نقض آشکار ماده 2 منشور سازمان ملل متحد" انتقاد کرد. با این حال، تهیه‌کنندگان نامه تأکید کردند که نگران «آینده فرزندان و نوه‌هایشان » هستند.

علاوه بر این، صنعتگران منطقه هاله متذکر شدند، نمی توان اوکراین را یک دولت دموکراتیک بی عیب و نقص دانست. صنعتگران به نشریه "شفافیت بین‌الملل" استناد کردند که در آن اوکراین از نظر مبارزه با فساد در سال 2021 در رتبه 122 قرار گرفت - هیچ کشور اروپایی دیگری عملکرد بدتری نداشته است. به این دلیل می خواهید آلمان را در معرض خطر قرار دهید؟

16 نماینده از همه اصناف که درخواست تجدید نظر را امضا کرده اند، از شولز انتقاد می کنند.
اگر افزایش قیمت ها ادامه یابد، کارگران متوسط صنعت بزودی قادر به پرداخت هزینه های زندگی خود نخواهند بود. این روزنامه آلمانی هشدار می دهد که در این صورت حتی خدمات صنایع دستی کاملاً عادی و ضروری از دسترس خارج می شود که به نوبه خود منجر به اخراج کارگران و تعطیلی شرکت ها می شود.