۱۴۰۳ شهریور ۱۶, جمعه

 

یک زن فعال حقوق بشر آمریکایی در اثر اصابت گلوله در کرانه باختری کشته شد

یک آمبولانس

منبع تصویر،GETTY IMAGES

یک زن آمریکایی ۲۶ ساله در اثر اصابت گلوله در جریان تظاهراتی در کرانه باختری رود اردن کشته شد.

عایشه‌نور ازگی ایگی،‌ فعال حقوق بشر آمریکایی که «متولد آنتالیا» ترکیه بود،‌ در اثر اصابت گلوله به سرش در شهرکی در نزدیکی نابلس جان باخت.

رسانه‌های محلی گزارش دادند که خانم ازگی ایگی در اثر گلوله نیروهای اسرائیلی کشته شده است. ارتش اسرائیل می‌گوید که از این اتفاق مطلع شده است و در حال بررسی آن است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که این فعال حقوق بشر آمریکایی با شلیک گلوله به سر به بیمارستانی در نابلس منتقل شده است و بعدا در بیمارستان جان باخته است.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌های فلسطینی این زن جوان ۲۶ ساله در کمپینی برای محافظت از کشاورزان در برابر خشونت شهرک‌نشینان اسرائیلی شرکت داشت.

ارتش اسرائیل روز جمعه ۱۶ شهریور/ ۶ سپتامبر در یک بیانیه اعلام کرد که «در حال بررسی گزارش‌ها درباره کشته شدن یک شهروند خارجی در اثر اصابت گلوله در منطقه است.»

ارتش اسرائیل افزود که جزئیات این اتفاق و اینکه در چه شرایطی او هدف قرار گرفته است در دست بررسی است.

رسانه‌های ترکیه گزارش دادند که این زن تبعه آمریکا و متولد شهر آنتالیا در ترکیه بوده است.

دکتر فواد نفا، رئیس بیمارستانی که خانم ازگی ایگی را به آن منتقل کردند،‌ تایید کرد که یک شهروند آمریکایی در اثر شلیک گلوله به سرش جان باخته است.

این اتفاق پس از آن صورت گرفت که نیروهای اسرائیلی پس از یک عملیات گسترده ۹ روزه در شهر جنین و اردوگاه آوارگان آن در کرانه باختری،‌ از این منطقه عقب‌نشینی کردند.