۱۳۹۵ دی ۱۱, شنبه

از یاد نباید برد هرگز و هیچگاه، در خواب و بیداری


 هنوز هم که هنوز است با نشان های ملی خود که متأثر از پیروزی اسکندر بر آخرین شاه هخامنشی است به تلویح به خود می بالند و امثال پور پارسال! مزدور از وجود خارجی نداشتن هخامنشیان یافه می بافت:
شاهین زرین ؛ علامت و نشانی بود علم ایران را، در سر لشکریان در روزگار هخامنشیان شاهین شهپر گشوده در سر نیزه ٔ بلندی برافراشته بهمه نمودار بود. پس از سپری شدن شاهنشاهی و دست یافتن اسکندر  در پایان سده ٔ چهارم پیش از میلاد به ایران عقاب (شاهین ) نشان اقتدار ایرانیان رفته رفته در اروپا رواج یافت و در بسیاری از کشورها چون روسیه ، آلمان ، اتریش ، لهستان و غیره عقاب نقش علم آن سرزمینها گردید و برخی از آنها هنوز برقرار است . و اسکندر آن را نقش سکه ٔ پادشاهی خود قرار داد نشان شاهین (عقاب ) پس از سیصد سال پایداری در مصر با اکتاویوس به روم رفت و علامت اقتدار آن امپراتور گردید. (فرهنگ ایران باستان ص 296 و بعد).
و برخی در این خوش خیالی که نبرد سر آمد...
برنامه طوری چیده شده که دلار می خریم یعنی بی مزد و منت به تقویت ابزار تسلط بیگانه بر خود می پردازیم... رولکس و پورشه و فراری و هر تجمل دیگر را با به باد دادن ذخائر و سرمایه های ملی بخود می آویزیم یا آویزانشان می شویم بلکه گمان رود کسی شده ایم و سری در میان سرها در آورده ایم...آخرالزمانیان هشت ساله چنان انگولکی کردند که شاید نرخ کتابخوانی تنها در نقاطی چون بیافرا و میان آدمخوارهای آمازون از ما مردم پر مدعا پائین تر باشد. در سلطنت سلطان صاحبقران که نفتی نبود و همه منابع مملکت صادر نمی شد بنا به نرخ روز اسعار در روزنامه وقایع اتفاقیه ارزش هر تومان برابر با دو پوند انگلستان در اوج انقلاب صنعتی بود و حالا هر دلار بیش از چهار هزار تومان! به این کار می گویند کارستان... هر چه فریا دارید بکشید تا فریاد دان! عوامفریبان بی وطن پاره بشه